حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

پدر شهید احمدی روشن:


بدترین روزهای زندگی ام را می گذرانم / اگر انسان از غصه بمیرد، کم استپدر شهید احمدی روشن اظهار داشت: من بدترین روزهای زندگی م را می گذرانم چون میدانم چه اتفاقی افتاده است.میدانم که ثمره زحمات یک تیم جوان پنج نفره که بی خوابی و فشار شبانه روزی را تحمل کردند تا استکبار جهانی را دور بزنند، اینگونه ضایع شده است.
 

به گزارش دولت بهار به نقل از عصر آبادان، پدر شهید احمدی روشن شامگاه گذشته در جمع مردم آبادان حاضر شد و به سخنرانی پرداخت و از سیاست اتخاذ شده توسط دولت در قبال غربی ها به شدت انتقاد کرد.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن در آبادان با اشاره به روند پرفراز و نشیب رشد صنعت هسته ای اظهار داشت: بعد از جریان تقلیل غنی سازی که در دوره ای برای صنعت هسته ای ما پیش آمد ، متاسفانه کلاه گشادی بر سر ما گذاشتند.
 
وی افزود: وقتی توافق کردند ۵ هزار سانتریفیوژ ما از بین برود از طرف مذاکره کننده درخواست کردند تنها ۲۵ دستگاه در اختیار بچه های ما قرار گیرد تا با آنها کار کنند و طرز کار این دستگاه ها را یادبگیرند اما قبول نکردند.حتی برای ۵ و ۳ و ۲ دستگاه هم نپذیرفتند که در اختیار جوانان ما قرار گیرد.
 
احمدی روشن گفت: آن چیزی را هم که در سعدآباد نوشتند و تعهد دادند که اوارنیوم غنی شده ۳٫۵ درصد به مردم ایران تحویل بدهند نیز انجام ندادند. با این وجود متاسفانه باز هم به آمریکا و انگلیس که قسم خورده بودند صنعت هسته ای ما را از بین ببرند، اعتماد کردند.
 
اعتماد و خوش خیالی ما را به کجا رساند؟
 پدر این شهید هسته ای خاطرنشان کرد: آخرش را هم دیدیم که اعتماد و خوش خیالی بیش از اندازه ما را به کجا کشاند. اعتمادسازی برای دشمن به گونه ای بود که قبل از انجام مذاکرات ، ۱۶۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را اکسید کردند با این بهانه که به استکبار جهانی نشان دهند ما می خواهیم همکاری کنیم.اما حالا باید پرسید در واقع چه چیزی عایدمان شد؟
 
وی تصریح کرد: البته کارهای دیگری هم برای نشان دادن همراهی با غرب انجام دادند اینکه دانشمندان هسته ای و نیروهای ارزنده و شایسته این صنعت را بیرون انداختند و ما هر چه داد زدیم که جلوی این کار را بگیرید می گفتند پدر شهید احمدی روشن دروغ می گوید.
 
احمدی روشن گفت: گرچه آخر امر نیز مقام مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند که به اسم اعتدال نیروهای مومن را منزوی و از کار برکنار نکنید.اما آنها کاری کردند که متخصص هسته ای ما به اداره آب و فاضلاب یک شهرستان برود و توانایی های خود را دفن کند.
 
بدترین روزهای زندگی‌ام را می گذرانم
 وی افزود: ما انتظار نداشتیم بخاطر زحمات شان از آنها تشکر کنید اما ای کاش در حق این عزیزان خیانت نمی شد.کاری کردند که نیروهای ارزنده ما کنار بروند تا اگر صنعت هسته ای مجددا فعال شد هیچ فردی جرات نکند وارد این صنعت شود.
 
پدر شهید احمدی روشن اظهار داشت: من بدترین روزهای زندگی م را می گذرانم چون میدانم چه اتفاقی افتاده است.میدانم که ثمره زحمات یک تیم جوان پنج نفره که بی خوابی و فشار شبانه روزی را تحمل کردند تا استکبار جهانی را دور بزنند، اینگونه ضایع شده است.
 
وی با اشاره به روحیات شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد : این جوانان به جایی رسیده بودند که اعلام کردند ۵ هزار سانتریفیوژ کم است و سعی داشتند آن را توسعه دهند. افق نگاه شهید مصطفی احمدی روشن بسیار ارزشمند بود چرا که وقتی از شهید می پرسند که این غنی سازی ۲۰ درصد به چه منظوری است در حالی غنی سازی ۳٫۵ و ۵ درصد را در اختیار دارید، شهید جواب داد که میخواهیم کاری کنیم که در مقابل استکبار دست مان پر باشد چرا که اگر دشمن احساس کند دست ما خالی است به حرف ما گوش نخواهد داد و واقعا همین غنی سازی ۲۰ درصد باعث شدکه دشمنان مجبور شوند با ما بر سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.
 
احمدی روشن گفت: البته جای تاسف دارد که برخی از مسئولان قدر این جایگاه را نمی فهمند و درک درستی از این موضوع ندارند و می خواهند به هر قیمتی توافق کنند چرا که اعتقاد دارند که یک توافق بد بهتر از عدم توافق است.این یعنی آنها هرچه گفتند ما بگوییم چشم.
 
انتقاد شدید از تغییر مواضع رئیس سازمان انرژی اتمی
 وی یادآور شد: درخواست کردند آب سنگین اراک و تاسیسات فردو نباید باشند و قبول کردند.بعد از آن گفتند اگر راست می گویید و مواد هسته ای برای شما کاربرد غیرنظامی دارد پس چرا چندین متر زیر زمین تاسیسات هسته ای گذاشتید؟ آنها خواستند که تعطیل شود و اینها هم گفتند چشم.موشک های ما را تهدیدی برای رژیم سگ صفت و کودک کش اسرائیل دانستند و گفتند اینها را هم جمع کنید. از ایران خواستند پشتیبانی از حزب الله لبنان را بردارد. من نمی دانم این مسئولان در آن دنیا جواب شهدا و خانواده های شان بخصوص شهدای هسته ای را چگونه می خواهند بدهند.
 
پدر این شهید والامقام تصریح کرد: من به عنوان پدر شهید مصطفی احمدی روشن در این مورد به هیچ وجه راضی نیستم.گرچه مصطفی و برادر شهیدم که هنوز جنازه اش برنگشته است، خاک پای همه شهدای این سرزمین نمی شوند اما حقیقت این است که بگوییم نباید مسئولان ما اینچنین برخورد می کردند.
 
وی همچنین با لحنی گلایه آمیز از رئیس جمهور روحانی گفت: ای مرد، چرا وقتی به کشور برگشتی موضع گرفتی؟ مگر آنجا زبان نداشتی که جواب شان را بدهید. رئیس جمهور ما نباید وقتی به سازمان ملل می رود اینجور او را مورد اهانت و بی احترامی قرار دهند.بخدا اگر انسان از غصه اینها بمیرد ، کم است. ما رئیس جمهور دیگری نیز داشتیم که وقتی شروع به سخنرانی می کرد همه شان مثل موش در سوراخ های خود گم می شدند.
 
احمدی روشن با انتقاد شدید از تغییر مواضع رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان طی سال های گذشته گفت: من از آقای صالحی تعجب می کنم. او و معاونش زارعان در تلویزیون حاضر می شوند و اعلام می کنند که خرابکاری های ویروسی در سایت هسته ای را ما کشف کردیم. سوال من این است : تو ویروس را کشف کردی؟ یا مصطفی های قهرمان این کار را کردند.
 
احمدی روشن ادامه داد: آقای صالحی؛ که در راس دیپلماسی ما بودی؛ این حرف ها اندازه ی تو نیست که ما از روز اول به غنی سازی ۲۰ درصد نیاز نداشتیم. اگر نیاز نداشتید پس چرا ۵ خانواده را بی سرپرست کردید؟چرا میلیاردها تومان خرج این ۲۰ درصد کردید؟
 
احمدی روشن در پایان خاطرنشان کرد: البته الحمدالله الذی هدانا . خدا خواست زحمات ما نتیجه بدهد و بخاطر همین مصطفی را در بهترین حالت ممکن از ما گرفت. اما این دلیل نمی شود که مسئولان از انجام وظایفشان شانه خالی کنند.
 
وی افزود: ما باید دعا کنیم که خداوند وجود مبارک رهبر معظم انقلاب این سیدبزرگ را برای ملکت ما نگهدارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">