حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها



مرتضوی: هرچه بیشتر تحقیقات کنند حقیقت بیشتر روشن می‌شود دولت بهار: مرتضوی با اشاره به بازداشت بابک زنجانی، یادآور شد: الآن حدود یک سال است که زنجانی در زندان است و حتی اگر یک مورد شرکت از تأمین اجتماعی به زنجانی واگذار شده سند آن را ارائه کنید؛ می‌گویند 10 رقم زمین به یک مجموعه داده‌ایم اما ما می‌‌گوییم دروغ است اگر یک متر زمین در دوره من به فروش رفته سند آن را بیاورید.
  

رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی،‌گفت:‌ هر تصمیمی دیوان عالی کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی اتخاذ کند آن را روی چشم می‌گذاریم.

به گزارش فارس، سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه مراسم ختم والده آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آخرین وضعیت پرونده شما به کجا رسیده است، اظهار داشت: ما به دادسرا رفته‌ایم و منتظر جواب هستیم و تاریخ دیگری هم برای رسیدگی به پرونده مشخص نشده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا پرونده شما به وزارت اطلاعات ارجاع داده شده است؟ گفت: خیر اینطور نبوده است. با توجه به اینکه پرونده تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی را به حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه داده بودند این مرجع هم در حال رسیدگی است و گزارش تهیه می‌کند.

دادستان سابق تهران ادامه داد:‌ آقای ترک همدانی که وکلای شکات هستند اعتقاد دارند که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صلاحیت ورود و تحقیقات در هیچ پرونده قضایی را ندارد از این جهت مدعی‌اند که پرونده باید به وزارت اطلاعات یا مرجع دیگری که صلاحیت دارد برود.

وی بر همین اساس افزود: ما و قوه قضائیه معتقدیم که بر اساس صراحت قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه حق دارد در رابطه با حفاظت اطلاعات این قوه تشکیل جلسه بدهد و پرونده را به آنجا بفرستد.

مرتضوی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه مشغول رسیدگی به پرونده‌ها است و تا کنون پرونده‌های مهمتر از این را هم رسیدگی کرده و گزارش داده است، اذعان داشت:‌ دادگاه‌ها و دیوان عالی کشور گزارش حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را قبول دارد اما این آقای وکیل اعتقاد دارد حفاظت قوه قضائیه صلاحیت رسیدگی ندارد و پرونده باید به وزارت اطلاعات برود.

رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: ما چون می‌دانیم در پرونده مربوط به تأمین اجتماعی یک مورد خلاف قانون اتفاق نیفتاده و هیچ تخلفی وجود ندارد، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه یا وزارت اطلاعات و هر مرجع دیگری هرچه بیشتر تحقیقات کنند حقیقت بیشتر روشن می‌شود و ما از این امر استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه پرونده کهریزک به کجا رسیده است، بیان داشت: شعبه 9 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی به این پرونده است.

در ادامه خبرنگاری از مرتضوی پرسید شما می‌گویید تخلفی صورت نگرفته اما هیأت تحقیق و تفحص مجلس نظر دیگری دارد و نظر شما در این خصوص چیست؟ اظهار کرد: من قبلاً در این‌باره نامه‌ای طولانی نوشته‌ام، در این گزارش گفته شده است که 137شرکت به بابک زنجانی داده‌ایم اما ما می‌گوییم اشکال ندارد. آقای بازپرس شما سند یک شرکت که واگذار شده است بیاورید.

مرتضوی با اشاره به بازداشت بابک زنجانی، یادآور شد: الآن حدود یک سال است که زنجانی در زندان است و حتی اگر یک مورد شرکت از تأمین اجتماعی به زنجانی واگذار شده سند آن را ارائه کنید؛ می‌گویند 10 رقم زمین به یک مجموعه داده‌ایم اما ما می‌‌گوییم دروغ است اگر یک متر زمین در دوره من به فروش رفته سند آن را بیاورید.

دادستان سابق تهران با اشاره به دیگر موارد اتهامی خود گفت: می‌گویند ما 150 میلیون به صدا و سیما داده‌ایم، صدا و سیما حساب و کتاب دارد و حساب تأمین اجتماعی هم مشخص است، رفتند بررسی‌ کردند و دیده‌اند که دروغ است و اگر یک مورد پیدا کردند که پرداخت و واگذاری غیرقانونی وجود دارد سند و مدرک بیاورند تا ما هم پاسخ بدهیم.

وی افزود: هر تصمیمی که دیوان عالی کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی اتخاذ کند آن را روی چشم می‌گذاریم.

مرتضوی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شکایت فاضل لاریجانی، اظهار کرد: این پرونده هم‌اکنون در دادسرا مفتوح است و من دیگر در جریان نیستم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اینکه شما در جلسات دفتر ولنجک با آقای احمدی‌نژاد شرکت می‌کنید یا خیر، اذعان داشت: بله من به آقای احمدی‌نژاد سر می‌زنم و ملاقات‌هایی دارم.
   
۹۳/۰۷/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">