حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

عمار هنوز زنده است

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۲۱ ب.ظ

اما سوال اصلی اینجاست که چرا در شرایطی که رهبر انقلاب از سال 88 تا بحال بیش از 50 بار به فتنه 88 اشاره مستقیم داشتند (2) و در سال 92 با خطاب قرار دادن دولت یازدهم، فتنه 88 را خط قرمز نظام معرفی می کنند (3) نماینده اصلاح طلبان در تلویزیون، فتنه 88 را به سخنان تحریف شده احمدی نژاد در میدان ولیعصر تهران مربوط می سازد؟

حسین مولوی :

ـ

برنامه شناسنامه این هفته میزبان محسن مهرعلیزاده معاون سید محمد خاتمی بود، برنامه ای که به حق می توان پرچمدار حمله به احمدی نژاد و یاران او نامیدش، در اقدام جدید خود علاوه بر متهم کردن احمدی نژاد و دولت مردان او به بی لیاقتی، فساد، دروغگویی و… رئیس جمهور سابق کشورمان را یکی از عاملان فتنه ۸۸ معرفی کرد.

ـ

محسن مهرعلیزاده در بخشی از این مصاحبه گفت در پاسخ به سوال عمیق و راهبردی مجری ظاهر الصلاح که آیا می‌توان فتنه ۸۸ را مصداق تندروی‌ دانست، پاسخ داد:
«نه! فتنه ۸۸ به نظر من حادثه تلخی بود، حادثه تلخی برای نظام و برای کسانی که ارزش‌های نظام را پاس می‌داشتند بود. باید سرفرصت و کارشناسی لحظه لحظه اتفاقات ۸۸ را با دقت و کارشناسی کنار هم بگذارند و بگویند اگر فلان کس، فلان موضع را در فلان جا گرفت….من نمی‌خواهم به این مسائل بپردازم زیرا حادثه تلخی برای نظام بود و آثارش را هنوز هم می‌بینیم. بالاخره یک نفر سخنرانی کرد و یک اصطلاحی را به کار برد که آن اصطلاح همه را به هم ریخت و دوباره موجی را ایجاد کرد. شاید افرادی که آن موج را ایجاد کردند و فردی که به خاطر او این موج ایجاد می‌شد خیلی با این موج موافق نبودند و اصلا این موج غیرقابل کنترل در ازای اعتراض به حرفی بود که زده شد. (۱)

ـ

اما سوال اصلی اینجاست که چرا در شرایطی که رهبر انقلاب از سال ۸۸ تا بحال بیش از ۵۰ بار به فتنه ۸۸ اشاره مستقیم داشتند (۲) و در سال ۹۲ با خطاب قرار دادن دولت یازدهم، فتنه ۸۸ را خط قرمز نظام معرفی می کنند (۳) نماینده اصلاح طلبان در تلویزیون، فتنه ۸۸ را به سخنان تحریف شده احمدی نژاد در میدان ولیعصر تهران مربوط می سازد؟

ـ

ـ

مطمئنا رهبر انقلاب به عنوان حافظ انقلاب، وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند. بررسی سخنان ایشان از سال ۸۸ تا اکنون به خوبی نشان می دهد ایشان با توجه به مطرح شدن مسائل فرعی، نگذاشتند مسئله اصلی به فراموشی سپرده شود.
«من در همین فتنه‌ی ۸۸ به بعضی دوستان قرائن و شواهد را نشان دادم؛ حداقل از ده سال، پانزده سال قبل از آن، برنامه‌ریزی وجود داشت. از بعد از رحلت امام برنامه‌ریزی وجود داشت؛ اثر آن برنامه‌ریزی در سال ۷۸ ظاهر شد؛ مسائل کوی دانشگاه و آن قضایائی که اغلب یادتان هست، بعضی هم شاید درست یادشان نباشد. قضایائی که سال گذشته پیش آمد، یک تجدید حیاتی بود برای آن برنامه‌ریزی‌ها.»

۱۳۸۹/۰۸/۰۴

ـ

ـ
ایشان در هفته دولت سال ۸۸ فرمودند:
«اما آنچه که در وهله‌ی اول باید عرض کنیم، این است که این سالی که بر دولت دهم گذشت، سال خیلی سختی بود و انصافاً تلاشی که در این مدت از سوی مسئولین و دست‌اندرکاران در قوه‌ی مجریه نشان داده شد، تلاش باارزشی بود؛ حقاً و انصافاً تلاش مأجور و مشکوری بود. این سال، هم از لحاظ سیاسی و امنیتی سال دشواری بود، هم از لحاظ تأثیر جریانهای بیگانه بر برخی از بخشهای کشور، مثل اقتصاد و فرهنگ و غیره. کسانی که فتنه‌ی سال ۸۸ را شروع کردند – حالا یا خودشان طراحی کرده بودند، یا دیگران طراحی کرده بودند؛ نمیخواهیم نسبتی بدهیم، ولی به هر حال این فتنه طراحی شده بود – به کار کشور ضربه‌ی سختی زدند. اگر این فتنه نبود، بلاشک کارهای گوناگون کشور بهتر پیش میرفت. اینها دشمنان را امیدوار کردند و روحیه دادند به کسانی که علیه نظام اسلامی جبهه‌بندی کرده‌اند و یک جبهه‌ای تشکیل داده‌اند.»

۱۳۸۸/۰۶/۱۶
ـ

ـ
رهبر انقلاب از همان زمان شروع فتنه، با مطرح کردن زندگی عمار یاسر، مسئولین و نخبگان حوزه و دانشگاه را به روشن کردن و تبیین فتنه ۸۸ فراخواندند. خوشبختانه بسیاری از دلسوزان انقلاب به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند و به صحنه آمدند. بگذریم از کسانی سکوت کردند و حتی نیز به طرفداری از فتنه ۸۸ پرداختند. اما اتفاق تلخی که در این ۴ سال اتفاق افتاد، طرح مسئله جریان انحرافی بود. بابیت جدید، فراماسونری جدید، سحر و رمالی ، نشانه رفتن اصل اسلام، ضدیت با ولایت از جمله تهمت هایی بود که با شروع شدن بحث جریان انحرافی به دولت عدالتخواه نسبت داده شده و در نهایت با تشبیه رئیس جمهور به بزرگترین خطر از صدر اسلام (۴) به اوج خود رسید.
ـ
«یکی از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئیس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون- که خدا نکند خون باشد- اما به شما عرض بکنم؛ اینها جزو مسائل تعیین کننده و اصلی‏ نیست. ممکن است ایراد و اشکال وارد باشد- من در این مورد هیچ قضاوتی نمیخواهم بکنم- ممکن است کسی به یک شخصی یا به یک کاری ایراد داشته باشد؛ منتها باید توجه کنیم که مسائل را اصلی- فرعی‏ کنیم. مسائل درجه‏ی دوم جای مسائل اصلی را در انگیزه‏های ما، در همت ما، در صرف انرژی‏ای که میشود، نگیرد. من عرضم فقط این است؛ والا من نه اعتراض میکنم به اینکه شما چرا از زید یا عمرو خوشتان می‏آید یا بدتان می‏آید؛ نه، ممکن است خوشتان بیاید، ممکن است بدتان بیاید- ایرادی ندارد- و نه اعتراض میکنم که چرا آن ایراد را یک وقت به شکلی که یک مفسده‏ای نداشته باشد، بر زبان آوردید؛ آن هم به نظرم اشکالی ندارد. فقط توجه کنید که این جای مسائل اصلی را نگیرد. مسائل اصلی ما چیزهای دیگری است‏.»

۱۳۸۹/۰۵/۳۱

ـ

ـ
ایشان درباره دشمن شناسی نیز می فرمایند:
«مسائل اصلی را باید شناخت و مسائل فرعی را اصلی نکرد؛ نه اینکه مطرح نکرد؛ نه، مسائل فرعی هم باید طرح شود؛ همه‌ی جزئیات باید طرح شود؛ اما اصلی نشود و ملاک مخالفت و موافقت قرار نگیرد. ملاک موافقت و مخالفت، صراط مستقیم حق است، اسلام است، تشرع است، تدین است، پایبندی به مبانی انقلاب است، پایبندی به آرزوهای امام و اهدافی است که امام ترسیم کردند؛ مقابله‌ی با مستکبرین است، بدبین بودن به مستکبرین است. یعنی بدانیم که دشمن ما کیست. اینجور نباشد که ما با رفیق و برادر خودمان که مثلاً اینجا نشسته، بنا کنیم مخالفت، اما دلمان با آن مستکبر، با آن بی‌حیای مخالف همراه باشد، از او کمک بخواهیم، به او اعتماد کنیم؛ اینجوری نباشد.»

۱۳۸۹/۰۶/۲۵

ـ

ـ
اما حتی با بیان برجسته شدن ارزشهای انقلاب در دولت نهم و دهم از سوی رهبر معظم انقلاب در روزهای سخت شهریور ۹۱، باز هم از حمله به احمدی نژاد کاسته نشد.
«یک بخش دیگر از این نقاط قوتی که به نظر من روی آن باید تکیه کرد، مسئله‌‌ی برجسته شدن ارزشهای انقلاب است. در این سالهائی که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهای انقلاب و چیزهائی که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده.» 

۱۳۹۱/۰۶/۲

ـ

javanenghelabi - ahmadinejad 269

ـ
مطمئنا ابراز نگرانی رهبر انقلاب از فتنه ۸۸ در سال ۹۲، نشان دهنده کم کاری و عدم تبیین درست فتنه ۸۸ در جامعه است. عدم تمرکز بر مباحث اصلی و دشمنان اصلی و تضعیف جریان های انقلابی در کشور، آسیبی بود که اکنون شاهد تبعات تلخ آن هستیم؛ ظهور جریانی که صراحتا از همزیستی مسالمت آموز با نظام سلطه دم می زند، نتیجه اشتباه و قدرت طلبی خود عمار پندار هایی بود که تصور می کردند با حمله به احمدی نژاد و یارانش کرسی ریاست جمهوری را بدست می آورند.

ـ

ـ

ـ
۱٫ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930614000379
2. http://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2174
3. http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27277
4. http://mesbahyazdi.ir/node/3190

ـــــــــــــ
۹۳/۰۶/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۲)

سلام دوست گلم
از اینکه وبلاگت رو دیدم خیلی خوشحالم
واقعا خسته نباشی
راستش حدود یک ماه هست که یک برنامه رایگان ساختم
اما تا الان فقط چند نفر دارن ازش استفاده میکنن :((
اسم نرم افزارم پیج رنک 8 هست که هر مطلب جدید را با عکس نشون میده مثل:
بازی
عکس
فیلم
آهنگ
و...
ظاهر برنامه مثل ویندوز 8 ساخته شده که اگر ببینی میپسندی که شک ندارم
توی ایران مثل این ساخته نشده
تو بیا و برنامه رو ببین
اگر نپسندیدی اسممو عوض میکنم :D
این هم آدرس پیشنمایش و دانلودش
http://pr8.ir/prog/
اگر مشکلی نیس به دوستات هم بگو دانلود کنن
خودت فکر کن ببین چند ماه واسه یک چیزی وقت بزاری اونوقت کسی دانلود نکنه :((
امیدوارم هرگز این اتفاق برات نیوفته
نظرت برام خیلی مهمه
راستی از این سایت برا آپلود عکس و فایل هات استفاده کن که خیلی سرعتش بالاست و نامحدوده:
http://up.pr8.ir/
اگر ابزار و کد جاوا برای وبلاگت خواستی به سایت زیر برو رایگان استفاده کن:
http://pr8.ir/
این ای دی یاهو من:
pr80351@yahoo.com
باز هم بهت سر میزنم
فعلا
فقط احمدی نژاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">