حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

دولت بنفش، تدبیر و امید را از مالک اسنوا یاد بگیرد!

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۵۰ ب.ظ
عرق شرم بر پیشانی مسئولان دولتی
دولت بنفش، تدبیر و امید را از مالک اسنوا یاد بگیرد!

دولت بنفش، تدبیر و امید را از مالک اسنوا یاد بگیرد!دولت بهار: در این اثنای همایشها و سخنرانیها و سلام و صلواتها ، گروه صنعتی انتخاب به مدیریت آقای دیانی در شهرستان شاهین شهر و میمه دست به یک اقدام فوق العاده سخاوتمندانه و جهادی زده است و به خواسته رهبری لبیک واقعی گفته است . آقای محمد رضا دیانی که مالک کارخانه اسنوا است ، حدود 3500 کارگر دارد که اگر هر کدام از کارکنان و کارگران دارای فرزند شوند مبالغی به صورت بلاعوض و وام در اختیار آنها قرار می گیرد
  

به گزارش دولت بهار، پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر نوشت:

طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار به این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند. این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.
رهبر انقلاب در پیامی که در آبان سال گذشته به همایش ملی "تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه " که توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ‌ره برگزار گردید نکات بسیار مهمی را اشاره نمودند .
یکی از نکات مهمی که ایشان به آن اشاره نمودند برگزاری مراسمات و همایشهائی است که برای فرهنگ سازی در این زمینه انجام می گیرد ولی این گونه مراسمات، پایان آن بسیار نزدیک است و در حد چند سخنرانی و مقاله کار به اتمام می رسد و یا با «صلوات بفرست تمام میشود» !
 

ایشان در آن پیام فرمودند : همایشی که آقایان گذاشتید، به نظر من جزء کارهای بسیار خوب است. یعنی ما نمی‌خواهیم این قضیه را با شعار و با اینکه «صلوات بفرست تمام بشود» و مانند اینها پیش ببریم؛ می‌خواهیم مسئله به شکل عمیق و علمی حل بشود... این همایش البته قدم اول است، یعنی قدم ابتدایی است ... فرهنگ‌سازی در این مسئله مثل خیلی از مسائل دیگر اجتماعی، حرف اول را می‌زند؛ باید فرهنگ‌سازی بشود که متأسفانه امروز این فرهنگ‌سازی نیست، تعطیل است؛ ... منتها اکتفا نکنید به اینکه یک میزگردی تشکیل بشود و سخنرانی‌ای گذاشته بشود و مثلاً تعدادی مقاله چاپ بشود؛ اینها کارهای لازمی است، اما ناکافی است؛ بایستی از امکاناتی که در کشور وجود دارد استفاده کنید، ... من معمولاً وقتی گروه‌ها و افرادی دنبال این هستند که مثلاً یک گردهمایی و همایشی را ترتیب بدهند، همیشه سفارش می‌کنم، می‌گویم شما پایان را نزدیک قرار ندهید؛ یعنی فرصت قرار بدهید برای اینکه بتوانید کار بکنید .
 

متاسفانه همانطور که رهبری اشاره فرمودند اکثر فرهنگ سازیهای ما در حد همایشها و سخنرانیها به اتمام می رسد و کار فرهنگ سازی و استفاده از امکانات کشور به صورت کامل صورت نمی گیرد .
 

حال در این اثنای همایشها و سخنرانیها و سلام و صلواتها ، گروه صنعتی انتخاب به مدیریت جناب آقای دیانی در شهرستان شاهین شهر و میمه دست به یک اقدام فوق العاده سخاوتمندانه و جهادی زده است و به خواسته رهبری لبیک واقعی گفته است . جناب آقای محمد رضا دیانی که مالک کارخانه اسنوا است ، حدود 3500 کارگر دارد که اگر هر کدام از کارکنان و کارگران دارای فرزند گردند مبالغی به صورت بلاعوض و وام در اختیار آنها قرار می گیرد که شرح آن به صورت ذیل است .
 

هدیه ازدواج :
الف . دو میلیون تومان جنس از فروشگاه کارخانه به صورت بلا عوض
ب . سه میلیون تومان وام بدون بهره
هدیه فرزند اول :
سه میلیون وام بدون بهره
هدیه فرزند دوم :
الف : سه میلیون تومان پول نقد بلا عوض
ب.سه میلیون وام بدون بهره
هدیه فرزند سوم :
الف . شش میلیون تومان پول نقد بلا عوض
ب . سه میلیون وام بدون بهره
 

لازم به ذکر است که طبق بررسی خبرنگار سایت عدالتخواهی و مصاحبه با چند تن از کارگران این کارخانه هدیه و وام های فوق برخلاف برخی از بانکها و موسسات دولتی به راحتی و بودن کاغذ بازیها به کارگران تعلق می گیرد و در حد وعده و وعید نمی باشد .
 

در اینجا نکته ای که بسیار حائز اهمیت است عدم رسانه ای شدن و توجه کامل مسئولین به این نوع کارهای جهادی یک کارخانه دار بخش خصوصی است . مطمئننا جناب آقای دیانی اگر اینکار را انجام ندهد هیچ کس توقع فرهنگ سازی این مقوله را از یک چنین شخصی را ندارد ولی سئوالی که مطرح است وقتی کسی اینچنین و به صورت جهادی به دعوت رهبرش لبیک می گوید چرا مسئولین همانند همایشها و مراسماتی که خود برگزار می نمایند و چیزی جز هزینه های میلیونی و و سلام و صلوات ندارد به تبلیغ و رسانه ای نمودن چنین حرکاتی نمی پردازند و یا رسانه های آنها به تبلیغ این نمونه کارها نمی پردازند ؟! در کشور و یا در شهر خودمان بارها دیده ایم که برای برگزاری یک همایش که آخرش بسیار نزدیک است چه مقدار بیلبرد و هزینه و تبلیغ و پیامک و نشر در روزنامه و سایت و تبلیغ از تریبونهای عمومی .... انجام می گیرد ، ولی برای چنین کار جهادی و عملیاتی و موثر نه تنها هیچ کاری انجام نمی گیرد بلکه کمتر کسی هم از ماجرای آن خبر دار می شود تا حداقل برای چند کارخانه دار دیگر الگوسازی گردد

۹۳/۰۶/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">