حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۵ ب.ظ

آقای روحانی چقدر به این وعده های انتخاباتی خود عمل کردید؟
http://www.d-mostazafin.ir/

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: دولت اجازه افزایش محصولات لبنی را همزمان با افزایش قیمت شیرخام از ۱۱۰۰ به ۱۴۴۰ تومان در هر کیلوگرم داده است اما امکان افزایش قیمت شیرخام تا این مقدار وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین چمنی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی، معلول چنین تصمیمی است اما باید قیمت ها را حداقل 30 درصد افزایش دهیم که طرف های تقاضای بازار چنین کششی را ندارد و قدرت خرید مردم خیلی کاهش می یابد.

وی با اشاره به تجربه هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: فقط تا 15 درصد می توانیم قیمت ها را بیشتر کنیم تا تقاضا را هم از دست ندهیم و صادرات هم تعطیل نشود.

چمنی گفت: خرید شیرخام با نرخ 1440 تومان و افزایش 30 درصدی قیمت محصولات لبنی سبب رکود تولید می شود و به سلامت مردم نیز (با کاهش مصرف لبنی) خسارت خواهد زد و شیرخام را حداکثر 1250 تومان می توانیم بخریم.

چمنی اظهار داشت: اگر دولت قیمت های دستوری می دهد باید هزینه عدم النفع هم پرداخت کند تا سود صنایع لبنی که 3 تا 4 درصد است، کاهش نیابد.

http://www.dolatebahar.com/

۹۳/۰۴/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">