حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

نامه جمعی از فعالان بازار سرمایه به حسن روحانی


فعالان بورس 50 درصد سرمایه خود را از دست دادند!دولت بهار: آقای رییس جمهور بورس ایران در این مدت به اندازه پولهای بلوکه شده ایران نزد کشورهای غربی افت داشته ولی کسی پاسخگو نیست.
 

به گزارش دولت بهار متن نامه جمعی از فعالان بازار سرمایه به حسن روحانی بدین شرح است:

آقای رییس بدون مقدمه عرض می کنیم که آیا از آنچه در این شش ماه بر بازار سرمایه می گذرد خبر دارید؟
آقای رییس شاید لازم باشد کمی به عقب برگردیم، به روزهای آخر پاییز 92، در آن روزها حضرتعالی و سایر اعضای دولت و برخی دوستان مجلسی به همراه صدا و سیما و سایر رسانه ها آنقدر از روزهای خوب بورس گفتید و افق روشن ترسیم کردید و ... تا خیلی از سرمایه ها جذب این بازار شدند و ناگهان اقدامات دولت و تیم اقتصادی آن برعکس شعارها شد و اولین و مهمترین عامل و مسبب ریزش بازار اقدامات دولت بود.
در حالی که بعد از دعوت مردم به بازار که حضرتعالی نیز در چند نوبت از طریق رسانه ملی این امر را انجام دادید تیم اقتصادی تان با اعمال سیاست های عجیب و اعلام وجود حباب در بازار و مهمتر از آن عرضه سهام در قیمت های بالا به مردم از طریق سازمان خصوصی سازی بازار را به خاک سیاهی نشانده است که شاید به این زودی ها نتواند روی پای خود بایستد.
آقای دکتر سوالات و مطالب مهمی در ذهن فعالان بورس نقش بسته که پاسخگویی شفاف به آن کمترین خواسته ما فعالان بازار سرمایه می باشد:
دلیل دعوت از مردم برای حضور در بورس و به دنبال آن فروش سهام دولتی به قیمت های بالا و دخالت های خاص برای ریزش بازار چه بود ؟ آیا دولت دامی برای فعالین بورسی تدارک دیده بود؟

وعده های توخالی که چندین بار برای حمایت های دولت از بازار اعلام گردیده و به سرانجام نرسیده ، دلیلش چیست؟ به عنوان نمونه آقای وزیر از صندوقی 5000 میلیاردی صحبت کردند که نه تنها عملیاتی نشد، بلکه باعث شد بازار وضعیتش بدتر هم بشود.

آقای رییس جمهور! عدم شفافیت بازار ، بی تدبیری و بی اعتنایی مدیران به شرایط موجود و حتی برخی رفتارهای تعمدی بر عمق ریزش بازار افزوده است.

آقای روحانی! در حالی که اکثر سهام بازار ریزش های بالای 50 درصدی را تجربه کرده اند ، آقایان در آمارهایشان به شاخصی تقلبی استناد می کنند که اصلا بیانگر وضعیت بورس نیست.

آقای رییس جمهور قانونا دولت به خاطر دخالت در روند بورس و بدتر از آن تشویق مردم به خرید سهام مقصر می باشد.

آقای روحانی، شاید هیچ گروهی به اندازه فعالان بازار سرمایه از انتخاب شما خوشحال نشدند و شاید اگر قابل سنجش باشد ، شاید بالاترین آمار رای برای شما از فعالان بورسی باشد و قریب به یقین هیچ بخشی هم به اندازه ما آسیب ندیده است .

آقای روحانی قریب به اتفاق فعالان بازار حداقل سی درصد سرمایه خود را از دست داده اند و در برخی موارد این رقم به بالای 50 درصد هم می رسد.

آقای رییس جمهور ما دنبال شفافیت هستیم و روشن شدن برخی ابهامات ، مثلا امید واهی که آقایان با داستان تزریق 5000 میلیارد به بازار دادند ولی عملا اتفاقی نیفتاد و وضعیت بازار را خرابتر هم کرد چه بود؟

آقای رییس جمهور، آن چیزی که دارد از بین می رود علاوه بر سرمایه ما فعالان اقتصادی ، اعتماد است ، اعتمادی که اگر از بین برود نتیجه اش همان می شود که در دعوت دولت و صداوسیما و ... از مردم برای انصراف از یارانه روی داد.

آقای رییس جمهور! بورس ایران در این مدت به اندازه پولهای بلوکه شده ایران نزد کشورهای غربی افت داشته ولی کسی پاسخگو نیست.

آقای روحانی ما خانواده شش میلیونی، فعالان بازار سرمایه این را حق خود می دانیم که با شما جلسه ای داشته و وضعیت بازار را بدون رنگ و لعاب هایی که آقایان استفاده می کنند، شفاف به عرض برسانیم. خاطرتان باشد در شعارهای انتخاباتی تان قول دادید که پاسخگو باشید و به وعده های داده شده عمل کنید.

آقای رییس جمهور ما سهامداران حقیقی درخواست دیداری حضوری و بدون واسطه با حضرتعالی را داریم و براین خواسته مصریم و آن را حق مسلم خود می دانیم تا آنچه بر بازار سرمایه در این مدت رفته است را مستند و مشروح به عرضتان برسانیم .

آقای رییس جمهور ما فعالان بازار بورس نسبت به رفتار دولت در قبال بازار سرمایه اعتراض داریم و از حضرتعالی تقاضا داریم در جلسه ای حضوری به حرف های ما گوش داده و به ابهامات موجود پاسخ بدهید.

۹۳/۰۴/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">