حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

توهین و تحقیر برای تحریک، پاسخ احمدی نژاد چیست؟

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴ ق.ظ
هاشمی رفسنجانی: به مرده چوب نمی زنم


توهین و تحقیر برای تحریک، پاسخ احمدی نژاد چیست؟دولت بهار: اگر بغض دیرینه و عصبانیت تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی از محمود احمدی نژاد را کنار بگذاریم، به نظر می رسد تلاش برای شکستن سکوت معنادار محمود احمدی نژاد و تحریک کردن او به پاسخ گویی می تواند یکی از مهمترین انگیزه های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.
  

دولت بهار/ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 92، ساعات پرکاری را سپری می کند. او این روزها سخت مشغول مصاحبه با روزنامه های اصلاح طلب است؛ مصاحبه هایی که هاشمی رفسنجانی در آن به طرز عجیب و کم سابقه ای می کوشد محمود احمدی نژاد را مورد توهین و تحقیر قرار دهد.

در همین زمینه روزنامه اصلاح طلب اعتماد در صفحه دوم شماره روز سه شنبه 20 اسفند، خلاصه ای از مصاحبه مفصل خود با اکبر هاشمی رفسنجانی را آورده که قرار است در ویژه نامه نوروزی اش منتشر شود.

در مقدمه این مصاحبه چنین آمده است: «همان روز عکسهای خندان هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی کنار یکدیگر و در مجلس خبرگان رهبری روی صفحه نخست روزنامه ها منتشر شده بود. هاشمی دومین روز نشست خبرگان را در کاخ مرمر می گذراند و قرار بود که خبرگان پس از نشست غیر علنی روز دوم خود به دیدار او بیایند. پیش از آنها، نوبت گفت و گوی ما با مردی بود که نقش برجسته ای در همه بحرانهای جمهوری اسلامی داشته است. هاشمی را روزگاری "مرد عبور از بحران" می خواندند و وقتی از او درباره این بحران هشت ساله پرسیدیم، چند بار از جزییات طفره رفت و گفت که نمی خواهد " چوب به مرده بزند"، اما مگر می شود به همین آسانی از این هشت سال و بویژه چهار سال نفسگیر دوم یک دولت خرابکار و نامشروع گذشت؟»

مرده نامیدن محمود احمدی نژاد و در ادامه نامشروع و خرابکار نامیده شدن دولت های نهم و دهم، توهین های صریحی به رئیس جمهور سابق کشورمان و عبارات تحقیر آمیزی است که در جای خود شایسته تامل است. اگر بغض دیرینه و عصبانیت تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی از محمود احمدی نژاد را کنار بگذاریم، به نظر می رسد تلاش برای شکستن سکوت معنادار محمود احمدی نژاد و تحریک کردن او به پاسخ گویی می تواند یکی از مهمترین انگیزه های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.

هاشمی رفسنجانی همچنین در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق گفته است: «شرایطی که هشت سال پیش بود را قبول نداشتم و تمام این هشت سال مسیر انحرافی می دانستم. اینها هنوز هم در جلسات خصوصی اشان می گویدند فلانی این لقب را به ما داده است.»
توهین و تحقیر برای تحریک، پاسخ احمدی نژاد چیست؟
گفتنی است محمود احمدی نژاد با گذشت بیش از 8 ماه از پایان دوران ریاست جمهوری اش علی رغم سیاه نمایی های گسترده و اتهام زنی ها مسئولان دولت یازدهم تا کنون هیچ واکنشی از خود به نمایش نگذاشته است. او صرفا پس از گزارش 100 روزه حسن روحانی، او را به مناظره دعوت کرد که این پیشنهاد با سکوت روحانی و واکنش های تند و خارج از نزاکت اکبر ترکان و محمد رضا صادق روبرو شد. محمود احمدی نژاد اگرچه هر از گاهی در برخی مراسم حضور پیدا می کند اما همواره به اصرار شدید مردم برای سخنرانی پاسخ منفی می دهد. همچنین اطرافیان محمود احمدی نژاد بارها تاکید کرده اند که او دیگر قصد انجام فعالیت سیاسی ندارد.

این روزها اگرچه رقیب دیرینه سخت دلتنگ مرد میدان است و به سبک خود با توهین و تحقیر او را به میدان مبارزه فرامی خواند اما بعید به نظر می رسد که محمود احمدی نژاد حاضر به بازگشت به میدان سیاست و شکستن سکوت تلخ خود باشد.

۹۲/۱۲/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۳)

نوروز یک سرود است، سرود زیبائی. نوروز یک ترانه است، ترانه مهربانی . نوروز یک سروش است، سروش آسمانی . نوروز یک درود است، درود بر بهار انسانی:

با یه پوستر  به روزم
سلام اخوی
شما لینک شدید
خوشحال میشیم به ما سر بزنید و اگه قابل دو نستید به لیست پیوندهاتون اضافمون کنید
یا علی
یار فرمود سال فرهنگ است، لیک با اقتصاد همرنگ است
با مدیریت جهادی هم، عزم ملی ما هماهنگ است
پیرو امر رهبری هستیم، که پیامش بسی گرانسنگ است
خیز از جا که وقت خفتن نیست، همتی کن که وقت تنگ است

پوستر سال www.jalili0151.blogfa.com     1393

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">