حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۲:۰۳۳۱
تیر

دولت بنفش، با مکر و خدعه بر سر کار آمده  . مکر و خدعه و دروغ ، از ویژگی های دولت های حزبی است. احزاب سیاسی غرب زده، به سیاستی پایبندند که از اخلاق، منفک است.

 این دولت ها، با نصیحت و موعظه، براه نمی آیند.

سیاست های دولت های حزبی،  ما را به یاد پروتکل های یهود می اندازد؛ می نویسد وقتی قدرت در دستان ما نیست، شعار آزادی و ... سر می دهیم ، اما زمانی که به قدرت رسیدیم، کسی حق ندارد شعار آزادی سر دهد!

دولت حزبی و تکنوکرات یازدهم، با دروغ و نیرنگ بر سر کار آمده. در مرام شرایع و سنن الهی، دروغ و خدعه، منجر به شکست است؛ پس مکرشان به خودشان باز خواهد گشت و این سنت حتمی الهی است... چرا که خداوند، حکیم و علیم و قدیر است...

اصلی ترین راهبرد دولت حزبی یازدهم، ادامه دادن راه دولت های هاشمی و خاتمی است!!

پس این دولت ، یک دولت ارتجاعی است. آن هم از نوع غیر انقلابی و غیر اسلامی و غرب زده.

دولت تکنوکرات یازدهم،  یعنی خروج انقلاب اسلامی از ریل اصلی!

چرا که با روی کار آمدن دولت نهم و دهم، امام امت فرمودند که انقلاب اسلامی به ریل اصلی خود بازگشت! دولت های قبلی که باعث خروج انقلاب از ریل اصلی شده بودند دولت های هاشمی و خاتمی بوده اند.

دولت حزبی یازدهم، غرب زده ی غرب گراست! این دولت، دولت مستکبرین بوده چرا که از روزی که حاکم شده، همواره به دنبال باج دهی به استکبار جهانی بوده است.

بنفش، ترکیب آبی و قرمز است. آبی و قرمز در فوتبال، معنای خاصی دارند. بنفش  در سیاست به معنای هم پیمانی چپ و راست علیه امام و امت است.  گفته شد که این دولت ، فراجناحی است؛ در صورتی که قبلا با رنگ بنفش، اعلام کرده بودند که این دولت، دولتی «همه جناحی» است!

 و هزم الاحزاب وحده...

احزاب باید هزیمت شوند. برای هزیمت احزاب و دولت برآمده از آنها، بصیرتی نافذ، بیانی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار نیاز است...

دولت اعتدال...

اما بعد؛

اعتدال را طی 8 سال از 84 تا 92 باید مورد بررسی و دقت نظر قرار داد. هجمه ها، تهمت ها، دروغ ها، ناسزاها، شارلاتان بازی ها، انواع شایعات و جنگ روانی علیه دولت مستضعفین را چه کسانی رقم و کلید زدند؟! چه کسانی به آن دامن زدند؟!

این همان اعتدال مورد ادعای آقایان است...

اعتدال امر جدیدی نیست که کسی گفته ما پس از 150 سال افراط و تفریط، به اعتدال رسیده ایم!

 مگر دولت حزبی یازدهم، همان دولت هاشمی و خاتمی نیست؟! پس دولت، ماهیتا جدید نیست.

برای شناخت اهداف، ماهیت و راهبردها و روش های دولت های حزبی، لازم است به بازخوانی شهریار ماکیاولی و لویاتان توماس هابز ، موج سوم دموکراسی هانتینگتون و پایان تاریخ فوکویاما پرداخته شود.

این، آخرین دوران تکنوکرات هاست. اعتدال یعنی پیش به سوی لیبرال دموکراسی!

آن کسی که می گوید آینده ی انقلاب از آن اعتدال است، همان نظریه ی پایان تاریخ فوکویاما یعنی رسیدن همه ی دنیا به لیبرال دموکراسی را مطرح می کند.

هاشمی رفسنجانی به عنوان لیبرال ترین فرد سیاست باز کشور، اندیشه ی مهدوی ندارد.

امام امت فرموده اند آینده از آن حزب اللهی هاست!

 فاصله از کجاست تا به کجا؟!!

رای مردم به روحانی، رای به تفکرات و منش روحانی و احزاب نبود. بلکه صحنه ی انتخابات چنان آرایش شده بود که رای مردم به سبد روحانی وارد شود!

این دولت به هیچ وجه پایگاه اجتماعی ندارد. آنچه ادعا می کنند، دروغی بیش نیست. یک عملیات روانی است.

این دولت می خواهد جامعه ی انقلابی مان را هضم در سیستم جهانی کند!

این یعنی ضدیت تام با فرهنگ انقلاب اسلامی.

درگیری و منازعه ی دولت مستضعفین و دولت مستکبرین تازه آغاز شده است. بعضی خیال می کنند که دولت مستضعفین پایان یافته و دورانش به سر آمده است. البته نه چنین است!

سکوت احمدی نژاد، فریادی معنادار است؛ بلکه از زیباترین فریاهاست...

به زودی قدرت الهی دولت مستضعفین را به تماشا خواهیم نشست.

دولت مستکبرین فعلا در زمینی عمل می کند که دولت مستضعفین طراحی نموده است.

امام امت، راهبر آن بوده و امت نیز بر سر آن ایستاده!

یک ضربه ی استراتژیک احمدی نژاد به دولت مستکبرین آنجایی بود که روحانی را به مناظره دعوت کرد...

اگر واقعا پایگاه اجتماعی داشتند و راستگو بودند، چرا مناظره را رد کردند؟!!

این دولت خیال کرده که فاتح میدان سیاست است...

این دولت و همه ی احزاب بزودی در فرهنگ ناب انقلاب اسلامی، هضم خواهند شد...

nahri.ir

۱۵:۱۵۲۳
تیر

آقای روحانی چقدر به این وعده های انتخاباتی خود عمل کردید؟
http://www.d-mostazafin.ir/

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: دولت اجازه افزایش محصولات لبنی را همزمان با افزایش قیمت شیرخام از ۱۱۰۰ به ۱۴۴۰ تومان در هر کیلوگرم داده است اما امکان افزایش قیمت شیرخام تا این مقدار وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین چمنی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی، معلول چنین تصمیمی است اما باید قیمت ها را حداقل 30 درصد افزایش دهیم که طرف های تقاضای بازار چنین کششی را ندارد و قدرت خرید مردم خیلی کاهش می یابد.

وی با اشاره به تجربه هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: فقط تا 15 درصد می توانیم قیمت ها را بیشتر کنیم تا تقاضا را هم از دست ندهیم و صادرات هم تعطیل نشود.

چمنی گفت: خرید شیرخام با نرخ 1440 تومان و افزایش 30 درصدی قیمت محصولات لبنی سبب رکود تولید می شود و به سلامت مردم نیز (با کاهش مصرف لبنی) خسارت خواهد زد و شیرخام را حداکثر 1250 تومان می توانیم بخریم.

چمنی اظهار داشت: اگر دولت قیمت های دستوری می دهد باید هزینه عدم النفع هم پرداخت کند تا سود صنایع لبنی که 3 تا 4 درصد است، کاهش نیابد.

http://www.dolatebahar.com/

۲۲:۵۰۲۲
تیر

محمد جوادی/ سایت فردا متعلق به کاندیدای ناکام دو انتخابات 84 و 92 ریاست جمهوری، که در یک برنامه ریزی دقیق، با انتشار یادداشتهای تخریبی متعدد و البته ضعیف در خصوص رئیس جمهور سابق، به خیال خود درپی از بین بردن محبوبیت رئیس جمهور سابق است، این بار در یادداشتی که حاوی گاف های بزرگ و ایرادات محتوایی متعدد است، یک رکورد کم نظیر را در این زمینه به ثبت رساند.
تنها در پاراگراف اول این یادداشت که تحت عنوان «هیئت‌های مذهبی باز هم پاتوق احمدی‌نژاد می شود؟» منتشر شده، چند گاف بزرگ وجود دارد.
بخوانید:
«انتخابات سال 84 یکی از عجیب ترین سال های سیاسی ایران پس از انقلاب را رقم زد و طی آن محمود احمدی نژاد، شهردار وقت تهران در سال های 80 تا 84 به یکباره قصد ورود به عرصه ریاست جمهوری کرد و حامیانش نیز وی را رجایی دیگر خواندند تا بدین شکل پایگاه اجتماعی قشر حزب اللهی جامعه که در دوران اصلاحات تا حدودی گوشه نشین شده بودند را با خود همراه کند. اما این حربه احمدی نژاد جواب داد و در شرایطی که اکبر هاشمی رفسنجانی با چند میلیون اختلاف رای در دور اول توانسته بود در جایگاه نخست کاندیداها قرار گیرد، در دور دوم 7 میلیون رای مقابل احمدی نژاد کم آورد تا بدین ترتیب نظام سیاسی ایران وارد دوره ای جدید شود. »

۱۰:۴۴۲۲
تیر
از مشایی تا فرزین



عبدالرضا داوری در فیسبوک درباره برخی از نزدیکان دکتر احمدی نژاد، نوشت:

اسفندیار رحیم مشایی: «مظلوم» و دیگر چه بگویم: تو اهل فضلی و دانش، همین گناهت بس.. برایش «حاشیه» ساختند تا به تبعیدی خودخواسته از «متن» به «حاشیه» رود

غلامحسین الهام: منصف، منطقی،عاطفی،آزادی خواه، عدالت طلب،صریح و جدی ولی مهربان؛ تیپ حزب اللهی کلاسیک دهه 60

سیدمجتبی ثمره هاشمی: خوش قلم، دقیق، حساس ، صریح ، منظم ، منصف و پیگیر و پرمطالعه ؛ تیپ کلاسیک بچه مسلمانهای دهه 50 علم و صنعتی ، دارای یک احمدی نزاد درونی

سیدحسن موسوی: یک جنتلمن واقعی! مودب ، مهربان ، باکلاس و با مدیریت قوی؛ عضو «بلند پایه» دفتر دکتر احمدی نژاد

مهدی کلهر: فرهنگی ناب با تسلط حیرت انگیز بر تاریخ ، تئوری پرداز در حوزه هنر ، خوش بیان و مهربان ، تیپ کلاسیک هنرمندان مسلمان دهه 40 و حسینیه ارشادیهای دهه 50

علی اکبر جوانفکر: کوه آرامش و متانت ، جوانمرد ، مهربان و به شدت عاطفی ، خوش فکر و منظم ؛ تیپ کلاسیک بچه های خبرگزاری در دوران جنگ

مرتضی تمدن: اصولگرای احمدی نژادی با صداقت چهارمحالی، یک مدیر قوی ، با مرام و لوطی منش ، منظم و پیگیر ، محصول مشترک دولت و مجلس

ابوالحسن فقیه: مظلوم و دوست داشتنی، مدیری تمام عیار با حرکت پرقدرت و چراغ خاموش ، یک دوست و همراه خوب ، تحول گرا ، با معرفت و وفادار ؛ تیپ به روز شده احمدی نژادی ها از 27 خرداد 84 تا امروز

سیدشمس الدین حسینی: یک احمدی نژادی تمام عیار، پرشور و داغ ، شجاع ، با معرفت و لوطی منش ، مدیری قوی ، صاحب تئوری اقتصادی نه «بازارگرایی» و «نه نهادگرایی»فقط «اقتصاد مردم گرا»، علیرغم گوشهای شکسته اش قلبی نازک دارد....

محمدرضا فرزین: یک کارشناس ناب ، به شدت علمی و تخصص گرا ، شناسنامه هدفمندی یارانه ها ، وفادار ، مورد توجه محافل آکادمیک اقتصاد در جهان ، با سواد ، محجوب و ماخوذ به حیاء ، مبادی آداب و باکلاس ، یک جنتلمن تمام عیار ، تیپ کلاسیک اصلاح طلبهای احمدی نژادی شده به همراه یک گنجینه پر از دست نوشته های دوران مدیریتش

۰۲:۲۲۱۹
تیر
گفت و گوی دولت بهار با بهمن شریف زاده


برده‌داری نوین و معامله اختیاردولت بهار: رشد و ترقّی جامعه بشری در گِرو آزاد‌اندیشی آن است. موفقیت واقعی هم نصیب کسانی می‌شود که به آزاد‌اندیشی دعوت کرده و مسیر آن را هموار سازند. برای همین است که انقلاب اسلامی باید منادی آزاد اندیشی باشد، این مزیت و دست برتر انقلاب اسلامی است.
  

متن

۱۵:۲۱۱۸
تیر


تاملی بر هشدار مجدد رهبر معظم انقلاب درباره غفلت از دشمن بیرونیدولت بهار: گزارشات نگران کننده ای از مذاکرات هسته ای به گوش می رسد. بنابر برخی اخبار طرف های غربی پیشنهاد حدود هزار سانتریفیوژ مذاکره کنندگان ایرانی را هم نپذیرفته و این تعداد که کارایی اسباب بازی دارد را هم بر نمی تابند. ایرانی که با سرعت تولید هزاران سانتریفیوژ در دولت گذشته به بزرگترین تولید کننده سوخت نیروگاهی در منطقه تبدیل می شد می رود تا به ورطه ی تعطیلی این فن آوری پیشرفته درافتد. به راستی چقدر این رویکردها کشور را به وعده هایی که رئیس دولت سال گذشته به مردم نشان داد نزدیک کرده است؟!
۰۱:۰۹۱۸
تیر
ترکش های ناشی از انفجار یک عبارت دینامیتی


چرا حامیان دولت به جوانفکر توهین کردند؟ دولت بهار: استراتژی «صبر و نزاکت» حامیان «دکتر محمود احمدی نژاد» در واکنش نسبت به رفتارهای سلبی دولت یازدهم؛ ازجمله شکیبایی اخیر که در رفتار «علی اکبر جوانفکر» ملاحظه گردید٬ پیش از هر نکته ای واجد انتقال این پیام به اردوگاه جناح مقابل است که برخلاف راهبردی که بجای ادراک اندیشه «دکتر محمود احمدی نژاد»٬ صریحا معتقد و عمیقا امیدوار است که «به زودی دیگر حرفی از او نخواهید شنید» ٬ گفتمان بهاری دولت های نهم و دهم همچنان که در سیاست خارجی قائل به «پیشرفت» است٬ در سیاست داخلی نیز مایل به «عقب نشینی» در مقابل امواج «حذف و تخریب» نخواهد بود.
۲۲:۰۵۱۷
تیر

رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است / نقد دولتهای گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست / از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد / اعتدال شعار خوبی است اما مراقب باشید با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند

رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است / نقد دولتهای گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست / از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد / اعتدال شعار خوبی است اما مراقب باشید با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند دولت بهار: رهبر انقلاب اسلامی در این بخش از سخنان خود، نکته مهمی را درخصوص رفتارشناسی امریکا و قدرتهای سلطه گر بیان کردند و گفتند: رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است چرا که آنها همواره تلاش دارند با تهدید و تطمیع و بویژه با وعده هایی که هیچگاه به آنها عمل نمی کنند، کشورهای دیگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شیطان نیز تلاش دارد با تهدید و تطمیع، دستگاه محاسباتی انسان را از کار بیاندازد و او را دچار خطای در محاسبه کند.
 
۱۰:۴۲۱۱
تیر


اسلام امریکایی، با طاغوت و صهیونیسم می‌سازد و ولایت مستکبرین را می‌پذیرد دولت بهار: حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری تعبیر حکیمانه امام بزرگوار در خصوص تقابل «اسلام امریکایی» و «اسلام ناب محمدی(ص)»، خاطرنشان کردند: اسلام امریکایی، اگرچه ظاهر و نام اسلامی دارد اما با طاغوت و صهیونیسم می‌سازد، ولایت مستکبرین را می‌پذیرد و کاملاً در خدمت اهداف طاغوت و امریکا قرار می‌گیرد.
  

دولت بهار/ در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، حسینیه امام خمینی رحمه‌الله، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد. در این مراسم جمعی از قاریان، استادان و حافظان کلام‌الله مجید، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن بر پا کردند و گروه‌های جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن و حمد و ثنای پروردگار پرداختند.
در این محفل نورانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی، کار فعالان قرآنی در نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن را بسیار ارزشمند، مهم و راهبردی خواندند و خاطرنشان کردند: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می‌کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالش‌ها را می‌دهد، همین استحکام درونی است.
ایشان از «تقویت ایمان و توکل به خداوند و اعتماد به وعده‌های الهی» و «دفع خوف از مشکلات مادی» به عنوان فواید و برکات انس با قرآن یاد کردند و گفتند: تدبر در قرآن، جامعه اسلامی را از ظلماتِ خرافات و گمراهی، و تاریکی‌های ترس و توهمات، خارج و به سوی معرفت پروردگار هدایت می‌کند که این، امروز یک نیاز اساسی برای دنیای اسلام در مواجهه با چالش‌هاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به افزایش بصیرت و آگاهیِ امت اسلامی افزودند: دشمنان اسلام از همین واقعیت بیمناکند و تلاش می‌کنند به نام اسلام و در پوشش اسلام، با اسلام مقابله کنند.
ایشان با یادآوری تعبیر حکیمانه امام بزرگوار در خصوص تقابل «اسلام امریکایی» و «اسلام ناب محمدی(ص)»، خاطرنشان کردند: اسلام امریکایی، اگرچه ظاهر و نام اسلامی دارد اما با طاغوت و صهیونیسم می‌سازد، ولایت مستکبرین را می‌پذیرد و کاملاً در خدمت اهداف طاغوت و امریکا قرار می‌گیرد.
رهبر انقلاب، با اشاره به شواهد و دلایل آشکار نقشِ حتمی و صحنه‌گردانیِ دست خبیث «سرویس‌های جاسوسی دشمن» در ایجاد بلوا در برخی جوامع اسلامی از جمله عراق، افزودند: انس و آشنایی امت اسلامی با معارف قرآنی، مانع از پیشروی اینگونه حوادث و خیانت به تعالیم قرآن می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان، فعالان قرآنی را به جدیت در پایبندی به ضوابط و مقررات دینی توصیه کردند و افزودند: جامعه پر افتخار قرآنی کشور باید برای جوانان یک الگوی عملی باشد.

۲۲:۳۹۱۰
تیر


آیا حال مردمی که 12 ماه از سال را می دوند، درک می کنید؟دولت بهار: دیدم وقتی ماه مبارک رمضان می‌شود و ما دو سه ساعت ساعت کار کارمندان را کم می‌کنیم، بازدهی‌شان بالا می‌رود. اینها شب مسجدی می‌روند، عبادتی می‌کنند و نمازی و دعایی می‌خوانند و ساخته می‌شوند و جور دیگری کار می‌کنند. اصلاً بعضی‌ها راه را گم کرده‌اند. کجا می‌خواهید بروید؟ چه خبر است؟ حالا از این بالاتر هم هست.
  

دولت بهار/ دکتر احمدی نژاد مرداد 1390 در اجلاس روسای آموزش و پرورش گفت:

بعضی‌ها خیال می‌کنند تعطیلی یعنی بطالت. به خدا این نیست. این تعریف برای ما نیست. باید انسان‌ها یک جمعه کنار هم باشند و از خانواده خود بهره ببرند، طعم محبت خانوادگی را بچشند و هم دیگر را درک کنند. باید فرصتی داشته باشند که به خودشان بپردازند. فکر می‌کنند آدم‌ها ماشین مکانیکی هستند، اگر سه شیفت کار کردیم، خیلی عالی است و سودمان بالا می‌رود. یا اینکه بچه‌های ما از سه سال قبل از کنکور نباید مهمانی بروند و خاله و فامیل را نبینند و یک مشهد و زیارت نروند. ۲۴ ساعت در خانه، کلاس کنکور . برای چه؟ آیا واقعاً آن درس‌هایی که در دانشگاه می‌خواند، به اینقدر مطالعة قبلی احتیاج دارد. غلط است و باید درستش کنیم. چه کسی باید درست کند؟ خودمان.

می‌گفتند دولت نهم و دهم زیاد تعطیل کرد. بعضی‌ها می‌نشینند و ضرب و تقسیم می‌کنند. بودجة کل دولت را با بودجة شرکت‌های دولتی را با هم جمع می‌کنند و تقسیم بر ۳۶۵ می‌کنند، یک روز که مثلاً می‌گوییم بعد از عید فطر، یا بعد از یک میلاد پربرکت می‌گوییم آقا امروز هم بروید یک مسافرتی بکنید، تقسیم می‌کنند و می‌گویند اینقدر به اقتصاد کشور خسارت وارد شد. این عوام فریبی و ناشی کاری است.

در هر بخش از دولت نهم و دهم در مقایسه با دورة قبلش چهار پنج برابر کار شده است. چه کسی کار کرده؟ همین‌ها کار کرده‌اند. مگر کار به ساعت طولانی است. ما تجربه کردیم. من این تجربه را هجده سال قبل در استانی انجام دادم. دیدم وقتی ماه مبارک رمضان می‌شود و ما دو سه ساعت ساعت کار کارمندان را کم می‌کنیم، بازدهی‌شان بالا می‌رود. اینها شب مسجدی می‌روند، عبادتی می‌کنند و نمازی و دعایی می‌خوانند و ساخته می‌شوند و جور دیگری کار می‌کنند. اصلاً بعضی‌ها راه را گم کرده‌اند. کجا می‌خواهید بروید؟ چه خبر است؟ حالا از این بالاتر هم هست. سرتان را درد نمی‌آورم.

یک روز بحث بود، همان روزی که این گزارش در شورای انقلاب فرهنگی داده شد و قرار شد این گزارش را برای تمام مراجع بفرستند. بعضی افراد پیشنهاد آورده بودند که مثلاً ما بیاییم از این چهار روز نوروز دو روزش را کم کنیم و به جاهای دیگری اضافه کنیم. مثلاً عید فطر را دو روز بکنیم. بعضی‌ها گفتند آقا مردم یک ماه روزه گرفته‌اند و خودشان را ساخته‌اند، حالا با دو روز مسافرت بروند همه چیز را بر باد بدهند؟ گفتم از شما تعجب می‌کنم. چرا فکر می‌کنید مسافرت یک امر نقض و خلافی است و هر کس به مسافرت برود، خراب می‌شود. مسافرت جزئی از زندگی و برای ساخته شدن انسان لازم است. خدای متعال می‌گوید فسیروا فی‌الارض و در روایت آمده است که سفر کنید تا سالم بمانید.

کارگر، کارمند و معلمی نه ماه، ده ماه کار می‌کند و زحمت می‌کشد. بعضی‌ها هم که دو شیفت، سه شیفت ان‌شاءالله به جایی برسیم که کار مردم هم یک شیفت بشود و یک شیفت هم بروند به خودشان برسند . حالا دو روز، سه روز می‌خواهند با خانواده بروند. آن هم ایرانی‌ها که اینقدر ساده مسافرت می‌کنند و خرجی ندارند. خانم بیچاره‌ای که تا قبل از حرکت باید غذای راه را درست کند. کنار رودخانه‌ای یک سفره‌ای پهن کنند و بنشینند غذایی که در خانه درست کرده‌اند بخورند را بعضی ها ایراد می گیرند.البته من به آن دوستان گفتم. شما الحمدلله وضع مالیتان که خوب است. ان‌شاءالله همه وضع مالیشان خوب بشود. بعدش هم که از سالی ۳۶۵ روز، صد و پنجاه روزش را خودتان مسافرت هستید، باز هم الحمدلله. مسافرت هم که می‌روید، ماشین، خانه و مهمانسرا همه چیز از بیت‌المال، الحمدلله پای پرواز تحویلتان می‌گیرند و پای پرواز هم تحویلتان می‌دهند. شما چگونه متوجه می‌شوید مردمی که دوازده ماه دارند می‌دوند، حالا دو روز می‌خواهد یک استراحتی بکند. نگاه اصلاً نگاه بسته و بی‌اعتمادی به انسان‌هاست.