حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۱:۳۷۳۰
خرداد

به گزارش "برای مردم"، اگر از مباحث جنبی مرتبط با شرکت گوگل که بگذریم، باید اعتراف کنیم گوگل بزرگترین موتور جستجوگر جهان است که روزانه میلیون ها کلمه را برای مخاطبین خود جستجو میکند و در کشورهایی مانند ایران، پا را فراتر نهاده و به مرجعی برای پاسخ به سوالات کاربران نیز تبدیل شده است.
بسیاری از تحلیل گران، آمارهای گوگل را از تمامی شیوه های آمارگیری معتبرتر میدانند چرا که مردم با اطمینان و بدون واهمه، کلمات مورد علاقه خود را جستجو میکنند، در حالی که هنگام پاسخ به پرسشگران و تکمیل فرم های نظرسنجی، عوامل گوناگونی بر نظر آنها تاثیرگذاری خواهد کرد. در دنیا، کمپانی های بزرگ اقتصادی، سیاستمداران و پژوهشگران اجتماعی از آمارهای ارائه شده توسط موتورهای جستجو بهره بسیار میبرند و آن را سنجه ای برای تحلیل علایق مردم میدانند.

گزارشی که ماه گذشته گوگل از جستجوی ایرانی ها منتشر کرده، بسیار جالب توجه است! چرا که نشان میدهد فضای فکری جامعه ما در سال های 2006 تا 2013 تغیرات شگرف و محسوسی نموده که توجه در آنها میتواند به تصمیات و قضاوت های درستی در باره فعالیت های دولت نهم و دهم منجر شود.

قبل از مرور این آمارها توجه به دونکته لازم است:

1- گوگل آمار سرچ (جستجو) را منتشر میکند نه بازدید از صفحات را؛ به همین جهت تضعیف یا تقویت فیلترینگ، هیچ اثری در این آمارها ندارد.

2- رشد چندبرابری کاربران اینترنت را در این سالها نباید نادیده گرفت و توجه کرد که در حالی جستجوی کلمه "پ و ر ن" کاهش پیدا کرده که جمعیت کاربران اینترنت چند برابر شده است.

در پایان نیز، این نمودارها را در اختیار سرکارخانم "حق شناس" جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی قرار داده و نظرات ایشان را نیز جویا شدیم که در ادامه خواهد آمد.

 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "پ و ر ن" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "sex" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "چادر" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "شهید" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
ادامه آمارها در انتهای صفحه؛ کلماتی چون: ورزش، فرهنگ، ایران، قرآن، اسلام و..
گفتگو با سرکارخانم "حق شناس" جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی :
شما تا چه حد این آمارها را مورد اتکا و مورد توجه میدانید؟

خب یک تحلیلگر از تمامی منابع آماری برای شناخت دقیق جامعه استفاده میکند. آمارهایی که موتورهای جستجوگر ارائه میکنند، یکی از این مبادی ورودی است. از نظر اعتبار به دلیل آنکه صداقت کاربر در آن دیده میشود، از اعتبار و اهمیت بالایی برخوردارند اما نباید در تحلیل آنها دچار شتابزدگی شد.

شما این آمارها را چگونه تحلیل میکنید؟ به نظر شما چرا علاقه مردم به جستجوی کلمات مستهجن در دوران آقای احمدی نژاد به شدت کاهش پیدا کرده ؟

شما به دنبال برداشت های سیاسی از این موضوع هستید و من آن را چندان صلاح نمیدانم.

یقینا! چرا که به نظر ما این یک مسئله سیاسی – اجتماعی است. به تاریخ ها اگر دقت کنیم این موضوع کاملا روشن است. اما شما تحلیل خودتان را فارغ از نگاه ما بیان بفرمایید.

ببینید، جامعه به طور معمول به سراغ فحشا نمیرود. چه زمانی جوان شما به دنبال این موضوعات میگردد؟ زمانی که دغدغه ای نداشته و به قول معروف بیکار باشد. این بیکاری فقط به معنای شغل نیست، منظور ما بیکاری ذهنی است. اگر جوانی به فکر تحقیقات علمی یا پیشرفت ورزشی یا کسب درآمد یا ازدواج باشد دیگر به این موضوعات توجه چندانی نمیکند، اما اگر دغدغه ای نداشت، فکر و مشغله ای نداشت به سراغ این مطالب خواهد رفت.

چه عوامل دیگری را در افزایش یا کاهش مراجعه به این موضوعات تاثیرگذار میدانید؟

از عوامل دیگر موضوع شخصیت و عزت نفس است! تمامی آمارها این موضوع را تایید میکند که وقتی عزت نفس و شخصیت یک فرد یا جامعه افزایش پیدا میکند، به همان میزان، بزه و جرم کاهش پیدا میکند. آمارهای دزدی، تجاوز و اعتیاد همواره در بین افرادی که دچار کمبودند بیشتر است.

عوامل مذهبی را در اینباره چه اندازه موثر میدانید؟

یقینا عامل اول و مهمترین موثر، معنویت جامعه است. کاهش آمار جرم و فساد در ماه مبارک رمضان و یا ماه محرم به همین علت است. چرا که عطر معنویت در جامعه پراکنده شده و به قول خداوند "إن الحسنات یذهبن السیئات" وقتی خوبی و پاکی می آید، بدی و گناه میروند. حال اگر ما بتوانیم تمام روزهای سال، شاخصه های معنویت را در جامعه بالا ببریم، هم نشاط و شادابی در جامعه افزایش پیدا میکند و هم بزه و گناه کاهش پیدا خواهد کرد.

شما همچنان معتقدید که نباید به این موضوع از دریچه سیاست نگاه کرد؟ مگر نه اینکه این افزایش معنویت یا اشتغال و... توسط دولت صورت گرفته است؟!

همه اش حاصل کار دولت نیست. من بزرگترین خدمت آقای احمدی نژاد را ایجاد گفتمان در جامعه میدانم. ایشان با آمدنشان فضای جامعه را به سمت توجه به مسایل معنوی، عدالت و حضرت مهدی (عج) معطوف نمود. به همین جهت همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی نیز به سمت این موضوعات حرکت کردند. شما ببیند در این سالها چه تعداد سایت مفید بارویکرد دینی یا علمی یا خبری در فضای اینترنت راه اندازی شده، اغلب آنها هم ربطی به دولت ندارند اما این که این مسایل دغدغه فعالان جامعه شود از ابتکارات آقای احمدی نژاد بود.

به نظر شما این اقدام آقای احمدی نژاد در ایجاد گفتمان فرهنگی، موثرتر از اقدامات برخی نهادهای انتظامی نبود؟

طبق قانون هر کسی یک وظیفه ای دارد، اگر منظور شما گشت ارشاد باشد، به نظرم وجود آن در برخی موارد ضروری است اما کار بزرگ همین کار گفتمان سازی و فرهنگ سازی است. به نظر بنده به عنوان یک جامعه شناس، اگر گفتمان آقای احمدی نژاد به ویژه در 4سال اول نبود، وضعیت جوانان ما بسیار بسیار بدتر از آن چیزی بود که تصور کنید! چون جامعه با یک شیب بسیار تندی به سمت بی بندوباری و فساد حرکت میکرد. اما تغییر فضای فکری جامعه و مطرح کردن دغدغه های معنوی، علمی و جهانی موجب شد تا آن حرکت کند شود. نه آنکه متوقف شود، نه! اما سرعت آن بسیار کاهش پیدا کرد و در برخی موارد معکوس شد.

اما بسیاری به ریس جمهور سابق ایراد میگرفتند که کار فرهنگی نمیکند و حتی دنبال ترویج فساد است!؟

من از نیت آنها و نیت ریس جمهور سابق خبر ندارم! اما اگر نتیجه را نگاه کنیم روشن است که اینطور نیست، ما همیشه در نمودارها یک ریل گذاری برای آینده داریم و پیش بینی میکنیم که مثلا در 10سال آینده وضعیت فحشا یا اعتیاد یا قانون مندی و... به کجا میرسد. این نمودارها در اوایل دهه 80 نشان میدهد که ما به سمت یک انفجار اجتماعی حرکت می‌کنیم که در آن دیگر اثری از هویت ایرانی و آداب اسلامی نیست. اما الان که نگاه میکنیم می‌بینیم مسیر عوض شده؛ در برخی موارد به سمت بهبود در حال حرکتیم! شاید منتقدین انتظار داشتند تا با سرعت بیشتری به سمت جامعه آرمانی حرکت شود ویا در شیوه و راهکار اختلاف نظر دارند.

 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "دانش" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "فرهنگ" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "ایران" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "اسلام" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
 آمار جالب گوگل از جست و جوی برخی کلمات در دوران احمدی نژاد + تصاویر
میزان جستجوی کلمه "ورزش" و مشتقات آن در گوگل طی سالهای 2004 تا 2014
   
۲۱:۳۵۲۹
خرداد

افشاگری درباره پشت پرده های سوآپ تقلبی نفت

وزیر اسبق نفت با اشاره به انجام عملیات شبه سوآپ گفت: افراد ذینفع در عملیات شبه سواپ دارای ارتباط و اشتراک با افرادی هستند که خسارات غیر قابل جبرانی را به کشور وارد ساخته‌‌اند.

۰۹:۳۰۲۱
خرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

« اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر واجعلنا من انصاره واعوانه و المستشهدین بین یدیه والفائزین بلقائه الشریف »
موضوع بحث که به مناسبت ماه شعبان و میلاد مهدی موعود (عج) انتخاب شده ، مهدویت و مدیریت جهانی است .ابتدا به یک نکته بصورت مبنایی اشاره می کنم :
نخست آنکه تلقی خاصی از مسائل دینی یا مذهبی ازجمله پیامبر ، امام و مهدویت در میان عامه وجود دارد که دامنه بحث و نگاه به این مسائل را بسیار محدود می کند ؛ تلقی این است که " هر موضوع مذهبی یا دینی ، امری کاملا معنوی است و بنابراین خاستگاه ، شاخصه ومؤلفه اش در عالم معناست ، ولی در عالم واقع و زندگی جاری ، جریانی واقعی بنظر نمی رسد ... وبه همین علت دچار این تقسیم بندی اشتباه شده اند که مسائل دینی ومذهبی مربوط به حوزه روح وفکر انسان است وسایر بخشها بعنوان بخشهای غیرمعنوی (ونه ضدمعنوی) جنبه عملیاتی - اجرایی دارند وجریان معمول زندگی هم مجموعه ای از اینهاست ... نتیجه این می شود که وقتی امری ذهنی است طبیعتاً مثل پذیرفتن یک ارزش یا نپذیرفتن آن به انتخاب  شماست ولی در صحنه اجرا برای شما خط کشی نمی کند ، شما الزاماً با آن مواجه نمی شوید " اما می خواهم به کسانی که چنین برداشتی دارند عرض کنم که ... بحث مهدویت صرفاً یک بحث مذهبی _ اخلاقی ( به معنای پیش گفته ) و دارای آثار و تبعات صرفاً اخلاقی در جامعه نیست ؛ بلکه : " مهدویت همه ماجرای هستی است !"
براساس آموزه های اسلامی – شیعی ، که البته بسیاری از گرایشهای دینی دیگری هم تاحدودی با این آموزه ها مرتبط و متشابه اند ، این جهان فقط یک نشئه از حیات است ... که انسان در آن یک تولد دارد اما تولد او در این جهان ، تولد همه هستی او نیست ؛ یعنی انسان در این جهان "متولد" می شود نه این که "هست" می شود ، هستی انسان به این جهان تعلق ندارد بلکه پیش از این جهان هست شده است ودر این جهان تنها بخشی از هستی خود را می گذراند آن هم برای یک هدف معین و... ازآنجا که به خدای متعال وتوحید وحکمت او معتقدیم می دانیم که این زندگی دنیایی  و تمامی هستی انسان حکیمانه است ... پس عبث وبیهوده نیست ، هدف دارد ، سیر و برنامه وحساب دارد ... اگر اینها را تبیین کنیم همه مسائل حل می شود .
من درجایی گفتم که خدا ، انسان وجهان باهم فهمیده می شوند . شما اگر انسان را نفهمید ، امکان ندارد که خدا را بفهمید . چون معتقدیم هربخش از هستی تجلی خداست ، باید ببینیم چه آفریده ای بیشتر می تواند وجود خدا را متجلی کند ؟ پاسخ " انسان " است ؛ چون ظرفیتش بیشتر است . خدا فرمود : « کُنتُ کَنزاً مَخفیاً فَاَحبَبتُ اَن اُعرَف فَخَلَقتُ الخَلقَ لِکَی اُعرَف » " من گنجی مخفی بودم ( پس دوست داشتم شناخته شوم ) پس مخلوقات را آفریدم تا شناخته شوم . "
پس آفرینش برای شناخته شدن خداست و ازآنجا که انسان آیینه تمام نمای خداوند است ، ماجرای خلقت ، آفرینش آدمی است " انسان خلق می شود تا خدا فهمیده شود " این اصل ماجراست... همه جهان طفیل وجود انسان است ؛ ...هرچقدر که انسان شناخته شود ، خدا شناخته می شود و... هرچقدرجهان بیشتر شناخته شود انسان بیشتر شناخته می شود و... جایگاه خود را پیدا می کند... همه جهان متعلق به انسان است ... نتایج این بحث به مهدویت بسیار ارتباط  دارد (چون) این مالکیت باید روزی تحقق و بروز و ظهور پیداکند تا خلقت جهان عبث نباشد ومسلم است که آن روز امروز نیست بلکه آینده ای است که برای ما در تابلوی عصر ظهور امام زمان (عج) ترسیم شده است . امروز مهم این است که بدانیم اگر انسان رشد نکند وکوچک نگه داشته شود ، جهان هم فهمیده نمی شود حال این آدم که نه عظمت خود را می فهمد ونه عظمت عالم را چطور می تواند عظمت خدا را بفهمد؟ شناخت این سه ضلع – خدا ، انسان ، جهان – باهم است ...
مثالی می زنم ، از نورافکنی نور ساطع می شود ، هرچه به سمت منبع نور می روید ، نور درخشانتر وقدرت و انرژی آن بیشتر است …تا می رسیم به لایه هایی که درخشندگی اش به قدری است که می گوییم شبیه منبع اصلی نور است ... درسیر انسان بسوی خدا هم انسانها ودریافتهایشان متفاوتند اما ازیک طیف هستند ، هرچه بسوی خدا بالاتر می رود این موجود بزرگتر می شود ... تا "خود خدا" !
... حال به سراغ " وجود " برویم ، اولین پاره وجود ، اولین هاله وجود ، ... اولین موجود چه کسی می تواند باشد ؟... باید شبیه ترین موجود به خدا باشد ، خدا با آفرینش اولین موجود ، وجود را صادر می کند ... وجودی که علم ، بصیرت ، حکمت ، قدرت وغیره معیارسنجش توانایی های آن است ... و اولین موجودی که خداوند اراده کرد پدیدآورد  ، موجودی است که بیشترین بهره را از وجود دارد ... برای همین است که پیامبر(ص) می فرماید :
« اول ما خق الله نوری » " نور من اولین مخلوقی است که خدا آفریده است "؛ البته بین پیامبر ومعصومین دیگر ( ازچهارده معصوم ) تفاوتی وجود ندارد ، چون فرمودند : « کلهم نور واحد ». این حضرات (ع) بسته های اصلی وجودند و مانند خود منبع ، خیره کننده هستند ... هرآنچه درعالم انجام می شود از پرتو وجود خداست و به واسطه پرتو وجود اینهاست ، چون طیف اول وجودند ، یک شباهت اصلی این موجودات برتر این است که خالقند ولی خدا نیستند « لافَرقَ بَینَکَ وبَینَهم اِلا اَنهُم عِبادُکَ و خَلقُکَ » اینها هیچ فرقی باخدا ندارند جز اینکه مخلوق خدایند ... عالم هستی طفیل وجود اینهاست ، آفرینش از اینها آغاز می شود وبا اینها جریان می یابد ، و آنچه مهم است این است که اینها " انسان کامل " اند و من برای شما استدلال کردم که بدون آفرینش انسان کامل ، آفرینش میسر نیست ! ...
حال وقتی بحث امامت و مدیریت انسان کامل بر عالم پیش می آید به خوبی می توان دید که در اینجا مدیریت بسیار فراتر از اداره موجودات صف بندی شده و آفریده شده ازپیش است ، مدیریت اینجا قرین با خالقیت است . این سطح از مدیریت از بالاترین سطح مدیریتی که ما امروز تعریف می کنیم وهمان سطح رهبری است بسیار فراتر است ؛ امامت می گوید این پدیده را من خودم تعریف می کنم ، مختصاتش مثل اقتصاد ، فرهنگ ، اجتماع ، امنیت و... او را فقط رهبری نمی کنم بلکه خود تعریف وخلق می کنم ، او از پرتو وجود من است ، اول می گویم چگونه باشد تا بعد بحث مدیریت و رهبری آن پیش آید ... اینجا دیگر دریافت ناقص ، ضعیف وتک بعدی ( که محدودکننده مدیریت است ) معنا ندارد .
در روایت آمده است : « مَن ماتَ ولَم یَعرِف اِمامَ زَمانِه ماتَ میتَةً جاهِلیة » یعنی هرکس که بمیرد وامام زمان خود را نشناسد ، جاهل از دنیا رفته است ، چنین فردی اساسا وارد دایره شناخت هم نشده است ، زیرا جاهلیت یعنی ناشناختگی و ... برداشت مهم این است که اصلا ریشه هستی دریافت نشده است و چون جز از این مسیر خدا دریافت نمی شود ... هیچ چیز دریافت نمی شود ، نه انسان ، نه خدا ونه جهان ، هیچ ضلعی از آن مثلث ...
براساس آنچه گفتیم نتیجه می گیریم که " مهدویت" فقط به معنای انتظار یک آدم زیبا ، خوش فکر ، خوش خلق ، وسیاستمدار نیست ، اینهاهم هست ولی فقط اینها نیست ؛ " مهدویت " انتظار مدیری است که همه جوانب و همه سطوح زمینی وآسمانی را دربردارد ... امام زمان انسان کامل است ، اوست که انسان را و جهان را برای انسان معنا می کند و می گوید : " جهان که متعلق به توست چیست ، تویی که جهان به تو مربوط است کیستی ."  و ... برتر از آن این که خدا را به انسان می شناساند وانسان را تا خداشناسی حقیقی و سپس خدایی شدن بالا می برد .
از این رو است که می گوییم هرچند امام زمان فقر ، بدبختی و ظلم را ازبین می برد ، اما این تازه آغاز کار امام است ... وقتی نیازهای اولیه انسان مرتفع می شود تازه به تعادل می رسد و شروع به شکوفاشدن می کند ؛ انسان گرسنه اصلا نمی تواند فکر کند ، انسانی که به او فرصت داده نمی شود تا شکوفا شود ، اصلا کمال برایش معنایی ندارد ؛ اما امام زمان که می آید اول این مشکلات را برطرف می کند ، حکومتهای جور را ازبین می برد ونظام عادل را مستقر می کند ... چرا ؟ ... چرا عدالت تا این اندازه مهم است؟ ... چون درسایه عدالت تازه فرصت برای شکوفایی انسان پدیدمی آید ، درنتیجه می گوییم این اجرای عدالت تازه آغاز وابتدای کار امام است ، این پایین ترین سطوح مدیریت امام است ، امام کسی است که دست انسان را می گیرد و او را تا " خدا " بالامی برد.
نکته مهم دیگر این است که امام که می آید برای آنکه انسان را به اوج برساند ، باخود علم می آورد ... در روایت آمده است « علم 27 حرف است و انسان تا قبل از ظهور امام مهدی (عج) فقط به دو واحد ازآن می رسد »... یعنی ازیک سو برای آنکه انسان به مجموعه کاملی از علوم دست پیداکند ، انسان کامل و مدیریت و راهبری این انسان را می خواهد ... ازسوی دیگر امام از رهگذر توسعه علم انسان را ارتقاء می دهد .
... به نکته اول بحثمان برگردیم که : آفرینش این جهان با این همه عظمت ، زمانی عاقلانه است که ... این جهان بزرگ به شکلی تمام وکمال مورد بهره برداری انسان آن هم در بالاترین افقهای هستی  قرارگیرد... واین راه بزرگ جزبا مدیریت بزرگ انسان کامل میسر نیست .  والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته

برگرفته از سخنرانی مهندس اسفندیار رحیم مشایی در " همایش مهدویت ومدیریت جهانی " – 3051387
۲۲:۲۰۱۶
خرداد

به گزارش دولت بهار به نقل پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این اجتماع عظیم و پر طراوت، با ریشه یابی و تبیین علت اشتیاق و کنجکاوی روزافزون ملتها به شناخت پدیده پرقدرت و رو به پیشرفت جمهوری اسلامی، «شریعت اسلامی» و «مردم سالاری» برخاسته از این شریعت را دو پایه اصلی مکتب امام خمینی خواندند و با تأکید بر وفاداری ملت و مسئولان به این نسخه «سیاسی ـ مدنی» نوین افزودند: مزاحمت و سنگ اندازی های امریکا و کم رنگ شدن روحیه و جهت گیری نهضت امام بزرگوار، دو چالش اساسی است که ملت ایران با شناخت و غلبه بر آنها، راه پر افتخار و سعادت بخش امام راحل عظیم الشأن را ادامه خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش اول سخنان خود در این همایش عظیم و ملی، جاذبه روزافزون امام خمینی و جمهوری اسلامی را در افکار عمومی ملتها به ویژه ملتهای مسلمان، واقعیتی مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: 25 سال پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف بویژه جوانان و فرزانگان دنیای اسلام کنجکاوانه و مشتاقانه بدنبال آگاهی بیشتر از پدیده مردمسالاری دینی، نظریه ولایت فقیه و دیگر مسائل انقلاب اسلامی هستند.

ایشان، هجوم بی وفقه و بسیار گسترده «تبلیغاتی، سیاسی» دشمنان به جمهوری اسلامی را یکی از عوامل تشدید کنجکاوی ملتها درباره انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: افکار عمومی جهان اسلام، بیشتر از گذشته مشتاق شده است تا ماهیت و حقیقت حکومتی را که آماج این حملات بی سابقه و مستمر است، بشناسد و رمز ایستادگی و موفقیت های آن را درک کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، بیداری اسلامی و احساسات ضد استکباری را، یکی از نتایج کنجکاوی و درک ملتها نسبت به انقلاب اسلامی برشمردند و تأکید کردند: جبهه استکبار در خطایی راهبردی تصور می کند بیداری اسلامی را ریشه کن کرده اما درک و فهمی که منجر به بروز بیداری اسلامی شد، از بین رفتنی نیست و این پدیده، دیر یا زود گسترش خواهد یافت.

ایشان، اقتدار و پیشرفت مستمر ملت ایران را یکی دیگر از دلایل کنجکاوی ملتها در قبال جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی خواندند و خاطر نشان کردند: نسل جوان دنیای اسلام بدنبال پاسخ این سوال مهم و تاریخی است که جمهوری اسلامی چرا و چگونه 35 سال در برابر هجوم خشن و خصمانه نظامی، سیاسی و تبلیغاتی دشمنان و تحریم های بی‌سابقه امریکا ایستادگی کرده و بدور از محافظه کاری، روز بروز پیشرفته تر و مقتدرتر شده است؟

رهبر انقلاب در تبیین بیشتر علل جذابیت جمهوری اسلامی افزودند: ملتها و نسل جوان و فرهیخته جهان اسلام، پیشرفت های ملت ایران در عرصه هوا و فضا را می بیند، حضور ایران در میان ده کشور پیشرفته بسیاری از دانشهای نوپدید را ملاحظه می کنند، شتاب علمی 13 برابری ایران را نسبت به میانگین جهانی نظاره گرند و درک می کنند که ملت ایران در سیاستهای منطقه حرف اول را می زند و با ایستادگی در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی، از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این واقعیات هر انسانی را به کنجکاوی و شناخت بیشتر پدیده جمهوری اسلامی فرا می خواند.

ایشان برگزاری 32 انتخابات در 35 سال گذشته آنهم با مشارکت بالا و تحسین برانگیز ملت و «حضور پر شور ملی در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس» را از دیگر واقعیت های جذاب ایران برای افکار عمومی خارجی دانستند و افزودند: ما به این گونه مسائل عادت کرده ایم و عظمت و اهمیت آنها به چشممان نمی آید اما این حقایق زیبا، برای ناظران جهانی و مردم دیگر کشورها پرسش برانگیز و بسیار خیره کننده است.

رهبر انقلاب همه ی این واقعیات زیبا و شوق آفرین را ساخته و پرداخته دست توانا و فکر بدیع معمار بزرگ انقلاب اسلامی یعنی حضرت امام خمینی(ره) برشمردند و ادامه سخنانشان را به ترسیم تصویر کوتاه اما گویایی از مکتب امام اختصاص دادند.

نکته اصلی این بخش از سخنان رهبر انقلاب، این واقعیت بود که برای رسیدن به هدف، باید راه را گم نکنیم و برای پیمودن صحیح راه نیز، به درک نقشه اصلی آن معمار چیره دست و خوش فکر نیازمندیم.

حضرت آیت الله خامنه ای بنای یک نظم «مدنی ـ سیاسی» بر اساس «عقلانیت اسلامی» را، نقشه اصلی امام خواندند و افزودند: فروپاشی نظام «وابسته، فاسد و دیکتاتوری پادشاهی» و ریشه کن کردن خصوصیات آن رژیم مقدمه ایجاد بنای عظیمی بود که امام آن را با همت سترگ خود و همراهی ملت، انجام داد.

رهبر انقلاب اسلامی در تشریح ستون ها و پایه های اصلی نظم سیاسی مدنی مورد نظر امام بر دو نکته اساسی و کاملا بهم پیوند خورده، تأکید کردند: اول شریعت اسلامی بعنوان روح و جوهره جمهوری اسلامی و دوم سپردن کارها بدست مردم از طریق مردمسالاری و انتخابات

ایشان افزودند: کسی گمان نبرد که امام، انتخابات را از فرهنگ غرب اتخاذ و با تفکر اسلامی مخلوط کرد چرا که بدون تردید اگر انتخابات و مردمسالاری از متن شریعت اسلامی قابل اتخاذ نبود «امامِ صریح و قاطعِ ما»، این موضوع را بیان می کردند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: براساس مکتب امام خمینی، شریعت اسلامی بعنوان حقیقت و ماهیت نظام اسلامی باید در همه کارها، قانونگذاری ها، سیاستگذاریها، عزل و نصبها، رفتارهای عمومی و دیگر مسائل، مورد توجه کامل باشد ضمن اینکه گردش کار در این نظم سیاسی مدنی، بر اساس مردمسالاری برخاسته از همین شریعت است و مردم بی واسطه یا با واسطه همه مقامات کشور را انتخاب می کنند.

رهبر انقلاب اجرای کامل شریعت اسلامی را موجب تأمین 4 عنصر اصلی: «استقلال، آزادی، عدالت و معنویت» خواندند و افزودند: پایبندی به شریعت سعادت بخش اسلامی، علاوه بر آزادی های فردی و مدنی، آزادی ملت از بند مستکبران یعنی استقلال ملی را نیز تأمین می کند، عدالت را محقق می سازد و معنویت را به همراه می آورد.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس یک نکته مهم و اساسی دیگر مکتب امام را، مورد توجه و تبیین قرار دادند.

ایشان گفتند: در مکتب امام، هیچ قدرت و غلبه ای که با اعمال زور و سلاح حاصل شود مورد قبول نیست البته قدرت و اقتدار ناشی از انتخاب مردم، محترم و پذیرفته شده است و هیچکس نباید در مقابل آن سینه سپر کند که اگر کرد، این کار او فتنه است.

حضرت آیت الله خامنه ای، نسخه سیاسی مدنی امام را فصل تازه ای در ادبیات سیاسی جهان برشمردند و در بیان یکی از دیگر از عناصر این نسخه نوین افزودند: کمک به مظلوم و مقابله با ظالم از عناصر اصلی مکتب امام است.

ایشان در همین زمینه، به حمایت کامل و بدون وقفه امام خمینی از ملت مظلوم فلسطین اشاره کردند و افزودند: ایستادگی در مقابل ظالم و شکستن صریح ابهت ظالمان از اصول مهم مکتب امام است که همواره باید مورد توجه ملت و مسئولان باشد.

رهبر انقلاب، تحقق عملی نسخه سیاسی ـ مدنی امام را، یکی از تفاوت های آشکار مکتب ایشان با نظریه های صرفاً تئوریک خواندند و این سوال اساسی را مطرح کردند که: آیا کار بزرگی که امام با موفقیت کامل انجام داد، ادامه پیدا خواهد کرد؟

پاسخ ایشان به این سوال مثبت اما مشروط بود.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: در جدول زیبا و جذاب امام، بطور طبیعی خانه های خالی وجود دارد که پر کردن آنها و ادامه آن راه سرنوشت ساز، کاملا ممکن است اما بشرط همت و آگاهی ملی و مراعات عناصر این راه.

حضرت آیت الله خامنه ای با تحسین وفاداری ملت به اهداف و آرمانهای امام خمینی تأکید کردند: با رفتاری که ملت در 25 سال پس از رحلت امام بزرگوار نشان داده تمام خانه های خالی این جدول پر می شود و در پرتو ادامه راه امام، ایران عزیز، به اذن پروردگار به اوج قدرت خواهد رسید.

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، توجه حضار و همه ملت را به یک نکته اساسی دیگر جلب کردند و آن اینکه: پیمودن راه امام خمینی و تحقق اهداف آن بزرگوار، مثل هر هدف مهم دیگر با موانع و چالشهایی روبروست که اگر آنها را نشناسیم و بر طرف نکنیم، ادامه راه، دشوار یا غیر ممکن خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه دو چالش «بیرونی» و «درونی» را از مهمترین چالشهای موجود خواندند که لازم است جوانان، نخبگان، صاحبنظران و فرزانگان فکری و نظری، آنها را مورد توجه و بررسی قرار دهند.

ایشان در تبیین «چالش بیرونی»، به مزاحمت ها و سنگ اندازی های استکبار جهانی و بطور مشخص امریکا اشاره کردند و افزودند: البته برخی متفکران سیاسی غربی گفته اند که: این مزاحمت ها بی فایده است اما امریکا همچنان به اجرای این نقشه کلان خود ادامه می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: امریکاییها با تقسیم بندی کشورها، جریانهای سیاسی و شخصیت های دنیا به سه دسته «کشورهای گوش به فرمان»، «دولتها و جریانهایی که فعلاً با آنها مدارا می شود» و «دولتها و جریانهای نافرمان» افزودند: نحوه ی مواجهه‌ی امریکا با دولتهای سرسپرده و گوش به فرمان، حمایت کامل، همه جانبه و توجیه رفتارهای زشت آنها در جامعه ی جهانی است، البته در قبال این حمایت بی دریغ، به نفع منافع خود، آنها را می دوشند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی نظام های مرتجع و به شدت استبدادی که مورد حمایت همه جانبه ی امریکا قرار دارند، گفتند: امریکا از چنین کشورهایی که در آنها نه انتخاباتی برگزار می شود و نه ملت های آن قدرت حرف زدن دارند به عنوان کشورهای پدرسالار یاد می کند نه دیکتاتور.

رهبر انقلاب دومین دسته از کشورها در تقسیم بندی امریکایی ها را کشورهایی خواندند که امریکا به دلیل منافع مشترک، فعلاً با آنها مدارا می کند اما اگر فرصتی پیدا کند خنجر را به قلب آنها فرو خواهد کرد.

رهبر انقلاب، کشورهای اروپایی را نمونه ای از این کشورها برشمردند و تأکید کردند: البته امریکاییها در عین مدارای منفعت طلبانه با اروپا، از زندگی خصوصی شهروندان و مقامات اروپایی جاسوسی می کنند و حتی حاضر به عذرخواهی هم نیستند.

ایشان افزودند: البته اروپایی ها به دلیل خدمت به منافع امریکا خطای راهبردی بزرگی مرتکب شده اند که برخلاف منافع ملی آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه ای کشورهای دسته سوم را کشورهایی خواندند که «زیر بار زور امریکا نمی روند».

ایشان خاطر نشان کردند: سیاست امریکا در قبال این کشورها، استفاده بدون حد و مرز از همه ی امکانات ممکن برای ضربه زدن و از پا درآوردن آنهاست.

رهبر انقلاب در تببین روش های مقابله امریکا با کشورهایی که به واشنگتن باج نمی دهند، گفتند: البته به دلیل ضررها و خسارات ناشی از حمله امریکا به عراق و افغانستان امروز حمله ی نظامی در اولویت برنامه های امریکا نیست.

ایشان یکی دیگر از مهمترین راهبردهای امریکا در قبال کشورهای «نافرمان و مقاوم» را استفاده از عناصر وابسته در این کشورها برشمردند و خاطر نشان کردند: سامان دادن کودتا و یا کشاندن مردم به خیابانها از مهمترین روشهای امریکا در استفاده از عناصر وابسته است.

رهبر انقلاب افزودند: هر دولتی در هر کشوری با رأی مردم روی کار بیاید، حتما اقلیتی که به آن دولت رأی نداده اند با او مخالفند، امریکا از همین مسئله استفاده می کند و با تحریک عناصر اصلی مخالفین، بخشی از مردم را به خیابانها می کشاند.

ایشان افزودند: نمونه ای از این رفتار، امروز در بخشی از اروپا به روشنی دیده می شود البته ما قضاوتی در این زمینه نداریم اما سناتورهای امریکایی در میان تظاهرات خیابانی معترضین واقعا چه کار می کنند؟

رهبر انقلاب اسلامی فعال کردن «گروههای تروریستی» را از دیگر روشهای امریکا برای مقابله با کشورهایی برشمردند که حاضر نیستند زیر بار زور امریکا بروند.

ایشان گفتند: عراق، افغانستان، برخی کشورهای عربی و ایران عزیز ما از قربانیان اصلی این شیوه ی برخورد امریکایی ها هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حمایت امریکا از گروهک تروریستی منافقین و ارتباط عناصر این سازمان تروریستی با دستگاههای حاکمیتی امریکا از جمله کنگره افزودند: منافقین که شمار زیادی از علما، دانشمندان، «نخبگان سیاسی و فرهنگی» و مردم ایران را ترور کرده اند، زیر چتر حمایت امریکا قرار دارند.

رهبر انقلاب اسلامی از دیگر راهکارهای امریکا در قبال کشورهای مستقل و "باج نده" را «ایجاد اختلاف و دوگانگی در رأس حاکمیت ها» و «ایجاد انحراف در مبانی ایمانی و اعتقادی مردم» خواندند و افزودند: به فضل الهی، امریکایی ها در قبال ملت ایران در همه ی این عرصه ها شکست خوردند و توطئه های آنان از جمله کودتای نظامی، حمایت از فتنه گران، تلاش برای کشاندن بخشی از مردم به خیابانها و ایجاد شکاف در میان مسئولین، به دلیل ایمان و بیداری ملت ناکام ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از تشریح ابعاد چالش بیرونی، در تبیین چالش درونی فرا روی نظام گفتند: این چالش و خطر بزرگ زمانی روی می دهد که ملت و مسؤلان «روحیه و جهت گیری های» نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بدارند و فراموش کنند.

ایشان در همین زمینه، به اشتباه در تشخیص دوست و دشمن و ناتوانی در شناخت دشمن اصلی و فرعی اشاره کردند و گفتند: همه باید توجه داشته باشند که در حوادث مختلف از دشمن اصلی غفلت نکنند.

رهبر انقلاب به عنوان یک مصداق در بحث اصلی فرعی کردن دشمنان، به اقدامات زشت برخی گروههای نادان و جاهل تکفیری، وهابی و سلفی علیه تشیع اشاره کردند و گفتند: همه باید متوجه باشند که دشمن اصلی، سرویسهای اطلاعاتی بیگانگان و کسانی هستند که این جریانها را تحریک می کنند و پول و سلاح در اختیارشان قرار می دهند.

ایشان تأکید کردند: البته هر کسی که فکر تعرض به جمهوری اسلامی را داشته باشد یقیناً با مشت محکم ملت مواجه خواهد شد اما در عین حال معتقدیم که دست نه چندان پنهان دشمن که مسلمانان را به جان هم می اندازد دشمن اصلی ماست نه این گروههای فریب خورده.

رهبر انقلاب اسلامی از دست دادن انسجام ملی، دچار شدن به تنبلی و بی روحیگی، کم کاری، حاکم شدن یأس و ناامیدی و نیز تصور غلط «ما نمی توانیم» و «ما نتوانستیم»، را از دیگر ابعاد چالش درونی نظام اسلامی برشمردند و تأکید کردند: همانطور که امام عزیز فرمودند، ما می توانیم و عزم ملی و مدیریت جهادی خواهند توانست گره ها را باز و مشکلات پیش رو را حل کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بیانات خود تأکید کردند: نام مبارک امام بزرگوار و نقشه ی آن معمار کبیر به فضل الهی، ملت ایران را در همه ی مراحل یاری می کند و با ایجاد امید و نشاط و روحیه، آینده روشن ایران عزیز را رقم خواهد زد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با خیر مقدم به زائران و عاشقان بنیانگذار جمهوری اسلامی، تلاش برای محرومیت زدایی، کمک به مستضعفین و رفع فقر را از اهداف و جهت گیریهای اصلی امام راحل برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به این جهت گیری اساسی تأکید ویژه داشته اند که این، درسی برای همگان است.

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره)، همچنین حل مشکلات اقتصادی را نیازمند تدبیر، عقلانیت، همکاری قوای سه گانه و وحدت ملی دانست و افزود: اقتصاد باید با فرهنگِ رفع محرومیت عجین شود.

۲۳:۱۰۱۵
خرداد

میدان ۷۲/ دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان، امشب در سالروز مناظره تاریخی در مشهد مقدس سخنرانی کرد که با وجود عدم اطلاع رسانی کافی، مسجد حجت بن الحسن (عج) از جمعیت پر و علاقمندان به دکتر احمدی نژاد در حیاط و خیابان های اطراف مسجد تجمع کردند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه روز اول خلق آدم خدا انسان را خلق کرد اظهار کرد: از خاک که پست ترین موجود عالم بود تا در همین عالم یک زندگی الهی و سعادتمند برپا کند و به اوج قله کمال برسد. انسانها در طول تاریخ کارهای فراوانی کردند و اتفاقات بزرگی افتاد و انسان ها در مسیر رو به رشد حرکت کردند. اما انقلاب اسلامی یک گام بلند و یک انفجار معنوی در آن مسیر بود. جنس انقلاب ما جنس نهضت انبیا است.

وی افزود: امروز به واسطه انقلاب عزیز اسلامی عواطف ملت ها و نوع نگاه ملت ها به سرعت در حال تغییر است و به فضل الهی آرمان های بلند انقلاب اسلامی به ثمر خواهد رسید. با ملت ها که صحبت می کنیم نهایت خواسته آنها آرمان های انقلاب اسلامی است. این انقلاب عزیز الهی با آن سابقه و بزرگی دو رکن داشته است. رکن اول امام و رکن دوم ملت یا امت بوده است.

احمدی نژاد در ادامه بیان کرد: امام که بود و چه کرد؟ درباره امام باید ساعت ها صحبت کنیم. او کسی بود که بزرگترین حرکت الهی بعد از بعثت پیامبرخاتم را هدایت و مدیریت کرد. امام کسی بود که در عمق جان و فطرت الهی و پرچم توحید و عدالت و نورالهی را بر افراشت .امام در همه ابعاد انسانی دارای برجستگی بود. توکل بی نظر و راسخ اندیشه بلند فهم عمیق شجاعت مثال زدنی عشق به آحاد مردم لطفات روح و طبع هوش وافر ایستادگی مثال زدنی در برابر زورگویان و حمایت از مستضعفان عزت نفس پیگیری آرمان های بلند جهانی از ویژگی های بی نظیر امام است.

رییس جمهور سابق کشورمان افزود: امام چگونه اینها را در خودش پرورش داد و شکوفا کرد؟ البته بدانید که همه انسان ها می توانند به این مقام برسد. اما علت اصلی یکی بیشتر نیست. خود امام جواب داد امام رمز موفقیت و کمال خودش را بیان کرد و بارها و بارها سفارش می کرد و آن ” قل انما اعظم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی” و آن کار برای خدا قیامت برای خدا، حرکت برای خدا و زندگی برای خدا بود. اصل، توحید است و جلوه توحید، اخلاص است. هرچه اخلاص بالاتر، ایمان و توحید بالاتر. کار برای خدا انسان را رشد می دهد. این عامل شکوفایی استعدادهای انسانی است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: کسی که برای خدا کار کند همیشه عزیز است. مستلزم توجه و التزام به حبل الله و توجه به ولی عصر است. امام این ویژگی ها در حد اعلا داشت. هیچکس نمی تواند در اخلاص امام شک کند. نقطه اتکا حضرت امام، امام عصر(عج) بود. رمز تمام عظمت های امام، اخلاص و اتصال به حبل الله است. ملت ایران چه کرده است؟ تردید نباید کرد که در طول تاریخ ملت ایران از جمله ملت های پیشرو است و از معدود ملت های پیشرویی است که تحت تعلیم انبیا الهی ملتی حق طلب، موحد، عدالتخواه، آزادیخواه، کمال جو، مهربان و عطوف، تمدن ساز و با اندیشه های الهی و جهانی بوده است. در ماندگاری ارزش ها یگانه است. ملت ایران همواره دنبال ارزش ها بوده است. ملت رئوف وفادار، باوقار، حامی ارزش های الهی، دلداه به یگانه عالم هستی امام عصر و در برای استقرار حکومت عدالت هزینه داده است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب متعلق به آحاد ملت است گفت: متعلق به همه بشریت و انسان های کمال خواه و کمال جو است. علی رغم فراز و نشیب ها و حوادث تحمیلی و طبیعی این انقلاب در حال حرکت است.هیچ کس نمی تواند خللی در حرکت انقلاب بوجود آورد. با تهدیدات ناجوانمردانه بدخواهان و دشمنان، ملت مومن ایران هوشمندتر و متحدتر خواهد شد. انقلاب ایستاده و از انقلاب و دستاوردهای آن ایستادگی خواهد کرد و پیشاپیش همه ملت ها و پرچم توحید، عدالت و عشق را بر فراز قلل رفیع جهان به اهتزاز درخواهد آورد.

ایشان افزود: دشمنان ما به چیزهای واهی و بی ریشه ای دل بسته اند. آنها انقلاب و اسلام و ملت ایران رانشناخته اند . آنها خواهند فهمید که اشتباه می کرده اند. ملت ایران تا آخر بر سر آرمان ها و ارزش های انقلاب خواهند ایستاد و از آن صیانت خواهد کرد.
راه غلبه بر دشمنان اعتماد به ملت و ایستادگی بر سر ارزش هاست. راهی که امام بزرگوار به ما نشان داد. ملت غیور ایران تا آخر بر این پیمان الهی استوار خواهد ماند. جمهوری اسلامی یادگار بزرگ امام و دستاورد شریف ملت و انقلاب اسلامی است. این خادم کوچک ملت تا آخر در خدمت ملت بزرگ و انقلاب و جمهوری اسلامی و همه ارزش ها و اصول آن خواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد در آخر با دعا به سخنان خود پایان داده و پس از سخنرانی ایشان، دکتر الهام به سخنرانی پرداخت.

۱۵:۰۹۱۵
خرداد

سال ۱۳۹۰ حکایت از خبری داشت که آرامش را از جامعه ربود و رسانه ها چنان در تنور این خبر دمیدند که گویی میخواهند آتش سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) را روشن کنند . خبر چه بود؟ اختلاس ! چقدر؟ ۱ میلیارد؟ ۱۰۰ میلیارد؟ ۱۰۰۰ میلیارد؟ ۲۰۰۰ میلیارد؟ ۳۰۰۰ میلیارد؟ بله ۳۰۰۰ میلیارد تومان . البته رقم واقعی ۲۸۰۰ میلیارد  بود . از منظر سیاسی این خبر  چنان پر رنگ شد که گویی دکتر احمدی نژاد و دولتش دست به این تخلف زده اند و پولها به حسابهای شخصیشان واریز شده بود. خلاصه اصلاحاتی ها و نا اصولگراها  هرچقدر خواستند و توانستند بر طبل اختلاس کوبیدند تا صدایش گوش همه را کر کند و کسی چیز دیگری را نشنود. دادگاه برگزار شد و حقیقت ماجرا مشخص گردید ، احمدی نژاد و دولتش  از اتهامات رانت و سفارش و دست داشتن در این تخلف مبرا شدند و پای افراد دیگری( سه نفر از نمایندگان مجلس) به میان آمد که به صلاحشان نبود به آن اسامی پرداخته شود و مشخص شد اصلا اختلاسی  رخ نداده و تخلف بانکی از طریق پراخت رشوه صورت گرفته است.

واما

سال ۹۳  خبری بر روی معدود خبرگزاریهایی دیده می شود که حکایت از رانت کلانی دارد که به شخص خاصی که دارای ۱۰۰۰ میلیارد بدهی بانکی است داده شده است. رانت چه مقدار بوده است ؟ ۶۵۰ میلیون یورو  این مقدار به تومان چقدر میتواند باشد؟ ۱۰۰۰ میلیارد؟ ۲۰۰۰ میلیارد؟ ۳۰۰۰ میلیارد؟ بله ۳۰۰۰ میلیارد و عدد واقعی آن را با یورو ۴۵۰۰ تومان حساب کنیم ۲۹۲۵ میلیارد تومان میشود این عدد را با بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی این شخص جمع کنید جواب میشود ۳۹۲۵ میلیارد تومان یا به اصطلاح رسانه های اصلاح طلب ۴۰۰۰ میلیارد تومان.  این خبر از سوی احمد توکلی  به خبرگزاریها با ۸ ماه تاخیر و بنا به دلایلی که عنوان کرده است ، داده شده است یعنی مهر ماه ۹۲ این اتفاق رخ داده است و ۲ ماه از عمر دولت تدبیر گذشته است (رکورد دست نیافتنی) . واکنشهای دولتی ها و حامیانشان در این باره جالب و تامل برانگیز است . چنان از کارشان دفاع میکنند که گویی بر طبق قانون تمام کارها انجام گرفته و احمد توکلی هم ناآگاهانه وارد موضوع شده است!!! و اینکه رسانه های دیگر هم با این همه اسناد و مدارک مستدل ارائه شده از سوی این نماینده مجلس در حد یک خبر معمولی از کنار آن عبور کردند. گویی اصلا  تخلفی صورت نگرفته  و رانتی داده نشده است!!!

مقایسه  بین این دو اتفاقی که یکی بدون دخالت دولت(دهم) بوده و دیگری تمام و کمال از طرف دولت(یازدهم) اتفاق افتاده است و همچنین از حیث پرداختن به  آن  توسط جریانها و رسانه هایشان ، نتیجه جالبی را به ما می دهد که حتی قوانین حاکم بر ریاضیات را نقض میکند و این خود کشف  جدیدی در علم ریاضی  به حساب می آید که توسط  دولت تدبیر و رسانه های حامیشان به ثبت رسیده است و آن این است که:

۳۰۰۰>3000 و یا اینکه ۴۰۰۰< 3000