حامیان تفکر اسفندیار رحیم مشایی

آخرین مطالب
پیوندها

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۲:۲۷۲۵
فروردين

برطبق نظر امام خامنه ای (ره) در بررسی علل وقوع حادثه عاشورا ،مبتنی بر کلام امام حسین(ع) در روز واقعه، انچه مانع از پذیرش حرف حق از جانب سپاه دشمن بود، همان که کوفه سال 40 هجری که مقر حکومت امام علی (ع)بود را به سرعت و در طی بیست سال به کوفه سال 61 هجری که قربانگاه پسر امام علی (ع) شد، تبدیل ساخت، انباشته شدن شکم ها از مال حرام بود....
واین مهم که ناپاک شدن خوراک مردم بود،پیش تر توسط رئیس جمهور مملکت، معاویة بن ابی سفیان، بنا نهاده شد تا در موعد مقرر_حادثه کربلا_بتواند از این مهم، بهره ها ببرد.
این هشداریست برای ما که مباد که لقمه ها شبهه ناک گردد.

((در عصر پیامبر (ص)، در عصر امیر المؤمنین (ع)، ودر عصر...حکومتی که شما در عهدنامه مالک اشتر وسرتاسر نهج البلاغه میتوانید مختصاتش را یک به یک ترسیم بکنید، حکومتی است که به زن اشرافی قریش وکنیز ایرانی او به یک اندازه از بیت المال سهم میدهد))1
این قانون فقه ماست که سهم همه از بیت المال به یک اندازه است، غنی و فقیر...
وغنی میتواند به خواست میلی اش ونه به اجبار،سهمش را به فقیر ببخشد...
که اگر به اجبار او را از سهمش محروم کنند نارضایتی بوجود امده باعث حرام شدن سهم همه انهایی خواهد بود که یارانه دولتی دریافت میکنند...
به هوش باشید...

هدفمندی یارانه ها سه دلیل عمده داشت
1-عدالت در توزیع ثروت بین همه ی مردم و کاهش اختلاف طبقاتی
2-اصلاح مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف
3-افزایش بهره وری از طریق ارتقا تکنولوژی تولید به دلیل واقعی شدن قیمت سوخت
به نظرتون با اجرای مرحله دوم هدفمندی چه اتفاقی در این سه اهداف خواهد افتاد؟جواب را ببینیم:
بالاترین مصرف کننده انرژی صنایع و تولید کننده می باشند و کسانی که کارفرما و سرمایه دار هستند با استفاده حداکثری از یارانه سود بالایی را به جیب می زدند. حال وقتی قیمت سوخت واقعی شد تولید کننده اولا دیگرآن سود کلان و استفاده ای که از یارانه ی دیگران که حق مردم بود را دیگرنمی تواند داشته باشد.دوم اینکه وقتی قیمت ها واقعی شد و یارانه تماما به تولید کننده داده نشد، آنگاه تولید کنند مجبور است برود و تکنولوژی خود را ارتقا دهد.تا بهره ورثی تولیدش بالا رود.
حال و اما فاز دوم هدفمندی به روش دولت راستگویان!
دوباره یارانه به تولید کننده برگشته،سوخت رایگان،بازگشت به تکنولوژی های قدیمی، و کاهش بهره وری، بدست آوردن دوباره ی سودهای کلان بدلیل لستفاده از سوخت ارزان قیمت و در آخر افزایش ضریب جینی و افزایش اختلاف طبقاتی به دلیل افزایش درآمد و سود سرمایه داران و کارفرمایان!!!!!
این است نتیجه ی فاز دوم هدفمندی!
یعنی هر سه تا هدف منتفی!!!!!!!!!!!!


طاهرزاده در جواب به سوالی در باب دور دوم هدفمندی به روش دولت راستگویان!
طرح آقای احمدی‌نژاد بسیار طرح علمی و مطابق واقع بود بر این‌که دولت نباید در همه‌ی امور قیّم مردم باشد. می‌گفت: پول مردم را که از نفت حاصل می‌شود به خود مردم بدهید و خود مردم بهتر می‌دانند چگونه مدیریت کنند. به جای این‌که به قول آقایان پول مردم را مثلاً به بیمارستان‌ها بدهند و مردم بروند گردن خود را کج کنند تا بیمارستان‌ها هرطور دلشان خواست ولخرجی کنند، پول در دست مردم باشد و خودشان به هر بیمارستان و پزشکی که خواستند رجوع کنند. تحلیل بنده آن است که این پول تنها پولی است که دولت نمی‌تواند هرطور خواست آن را در دست بگیرد ، تلاش می‌کند با لطایف‌الحیل از دست مردم بگیرد تا مردم در این حدّ هم از پول نفتی که مال مردم است نتوانند بهره‌مند شوند و دولت هرطور خواست آن را مصرف کند و بعد به همان بحران‌هایی دچار شویم که غرب از نظر اقتصادی دچار شد. آقا! این یک موضوع بسیار ساده‌ای است که پول مردم را به مردم بدهند تا خود مردم برای آن تصمیم بگیرند و این‌قدر تحقیر و تهدید نکنند و یقه‌ی مردم را به دولت گره نزنند
و مردم را تملق‌گوی دولت کنند. مردم یارانه نقدی شان را به دولت ببخشند تا دولت بتواند ۲۰۰ میلیارد تومان به فوتبالیست های تیم پرسپولیس بدهد و آن ها بتوانند خودروهای ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیون تومانی بخرند؟

۲۳:۵۳۱۵
فروردين

وصـیت نامه حـضرت زهرا(س) ماننـد زندگی کـوتاه اما پرخیر و برکتشان پر است از درس ها ونکته ها.درس هایی که می توانند سرمشقی برای پیروان راستین اهل بیـت (ع) قرار گیـرد و چـراغ راهشان باشد.اما آنچه از احادیث معتبرو اخبار راویان اهل سنـت بر می آید این اسـت که حضـرت فاطمه (س)سه وصیت نامه آنهم در موضـوعات مختلف داشته اند.

وصیت نامه مالی ، سیاسی الهی و وصیت نامه مکتوب که اندیشیدن وتفکر در هریک از این وصایا می تواند چراغی روشنگر باشد برای اهل بصیرت و تفکر.
ـ
الف. وصیت‌نامه مالی حضرت زهرا(س)
پس از رحلت رسول خدا(ص) بود که فاطمه (س) در مورد اموال موقوفه و شخصی خویش وصیـت کردند و بسیاری از اموالی را که از رسول خدا (ص) به ایشان رسیده بود ، وقف کردند. نقل شده است : بعد از رحلت رسول خدا(ص)، عباس بن عبدالمطلب نزد دختر پیامبر رفت و از وی خواست تا مقداری از اموال رسول خدا را برای پذیرایی از مهمان‌ها و مصارف دیگرش به وی بدهد، لکن معلوم شد دختر پیامبر همه آنها را در راه خدا وقف کرده و چیزی باقی نمانده است.

ذکر دو نمونه دیگر از وصایای مالی حضرت زهرا(س) خالی از لطف نیست.

۱. حیطان سبعه
حیطان سبعه، باغ‌های هفت گانه‌ای بود که اطراف آن دیوار کشیده شده بود. بنا به روایتی، حضرت فاطمه(س) وصیت کرده بود تا این باغ‌ها وقف امور خیریه شود. ابوبصیر می‌گوید: خدمت امام باقر(ع) رسیدم. او فرمود:آیا وصیت‌نامه مادرم فاطمه(س) را دیده‌ای؟ عرض کردم: نه. سپس درخواست کردم آن را بر من بخواند. امام باقر(ع) زنبیل کوچکی را آوردند و نوشته‌ای را در مقابلشان نهادند که درباره حیطان سبعه بود. در آن وصیت‌نامه آمده بود.

«بسم الله الرحمن الرحیم. هذا ما اوصت به فاطمه بنت محمد رسول الله (ص) اوصت بحوائطها السبعه : العواف و الدلال و البرقه و المثیب و الحُسنی و الصافیه و مالام ابراهیم الی علیٌ بن ابی‌طالب(ع) فإن مضی علیّ فإلی الحسن فإن مضی الحسن فإلی الحسین فإن مضی الحسین فالی الاکبر من ولدی. شهد الله علی ذلک و المقداد بن الاسود و الزبیربن عوام و کتب علی بن ابی‌طالب(ع)؛»
ـ
به نام خداوند بخشنده مهربان. این، چیزی است که فاطمه دختر محمد رسول الله(ص) بدان وصیت کرده است. فاطمه(س) وصیت می‌کند به باغ‌های دیوار کشیدة هفت‌گانه که عبارت‌اند از: العواف، الدلال، البرقه، المثیب، الحسنی، الصافیه، و مشربه ام ابراهیم… که درآمد اینها باید در راه خدا برای نصرت اسلام مصرف شود. من وصی خود را علی بن ابی‌طالب(ع) قرار می‌دهم. چنانچه او درگذشت، وصی من فرزندم حسن است و اگر او درگذشت، فرزند دیگرم حسین وصی من است و چنانچه حادثه‌ای برای او پیش آمد، بزرگ‌ترین فرزند پسر باقیمانده‌ام آن را به عهده می‌گیرد. خداوند را بر این وصیت شاهد می‌گیرم و همچنین مقداد بن اسود و زبیر بن عوام بر آن گواهی خواهند داد.

امام باقر (ع) فرمود : مادرم فاطمه(س) این وصیت را انجام داد و پدرم علی بن ابی‌طالب(ع) آن را نوشت و برای همیشه باقی ماند.[۱]

ـ
۲. أمُّ العیـال
ام العیال از دیگر موقوفات فاطمه زهرا(س) است که بیست هزار نخل داشت و نیز میوه‌هایی چون لیمو و پرتقال و … در آن کشت می‌شد. فاطمه اطهر(س) آن را نیز وقف فقرا و سادات کرد که در کتاب‌های عامه و خاصه چنین آمده است: أمُّ العیال صدقة فاطمه بنت رسول الله(ص)؛ ام العیال صدقه فاطمه دختر رسول خداست.
حضرت فاطمه(س) برای آن هم وصیت‌نامه خاصی نوشت؛ زیرا این منطقه از اهمیت والایی برخوردار بود. امّ العیال امروز هم دارای چشمه‌های پر آب و سرشار است و از مناطق سرسبز و ییلاقی به شمار می‌رود.[۲]

ـ

javanenghelabi - hazarat zahra

ـ
ب) وصیت نامه الهی ـ سیاسی
آن حضرت وصایای شفاهی و غیر مکتوب نیز داشت و به حضرت امیرمؤمنان(ع) سفارش‌هایی کرد. این وصیت در آخرین ساعات واپسین عمر مطرح شد و فرازهای مختلفی دارد.
ـ
۱. ای علی! مرا یاد کن.
او در لحظه‌های واپسین زندگی به امیرمؤمنان علی(ع) فرمود:
قالت: یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یَبْقَ لِی اِلاّ رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاةِ وَ حَانَ زَمانُ الرَّحِیلِ وَالْوِداعِ فَاسْتَمِعْ کَلامِی فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَْعدَ ذلِکَ صَوْتَ فاطِمَةَ أبَداً اوُصیکَ یَا اَبَاالْحَسَنِ اَنْ لا تَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی؛ ای اباالحسن! برای من لحظه‌ای بیش از زندگانی نمانده است و زمان کوچ و خداحافظی فرارسیده است. سخنان مرا بشنو؛ زیرا پس از این صدای فاطمه را هرگز نخواهی شنید. ای اباالحسن! تو را وصیّت می‌کنم که مرا فراموش نکنی و پس از وفات من همواره مرا زیارت کنی.[۳]
ـ
۲.خواندن قرآن
همچنین حضرت زهرا(س) در کلمات ارزشمند دیگری، به امام علی(ع) وصیّت فرمود که: اِذا اَنَا مِتُّ فَتَوَلَّ اَنْتَ غُسْلِی وَ جَهِّزْنِی وَ صَلِّ عَلَیَّ وَ اَنْزِلْنِی قَبْرِی وَ ألْحِدْنِی وَ سَوِّ التُّرابَ عَلَیَّ وَ اجْلِسْ عِنْدَ رَأسِی قَبالَةَ وَجْهِی فَاَکْثِرْ مِنْ تِلاوَةِ وَالدُّعَاءِ فَاِنَّها ساعَةٌ یَحْتاجُ الْمیِّتُ فیِها اِلی اُنْسِ الاَحْیاءِ وَ اَنَا اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ تَعَالی وَ اُوصیِکَ فِی وَلَدیِ خَیْراً؛

وقتی وفات کردم تو غسل و کفن مرا به عهده گیر، و بر من نماز بگزار، و مرا درون قبر گذاشته، دفنم کن و خاک را بر روی قبر من ریخته، سپس هموار ساز و بر بالینم رو به روی صورت من بنشین و زیاد قرآن بخوان و دعا کن؛ زیرا در چنین لحظه‌هایی مردگان به انس گرفتن با زندگان نیاز دارند. من تو را به خدا می‌سپارم و درباره فرزندانم سفارش نیکوکاری دارم.[۴]

ـ
۳. ازدواج با امامه
از وصایای دیگر حضرت زهرا(س) به علی(ع)، توصیه به ازدواج با دختر خواهر فاطمه(س) امامه بود که فرمود:

جَزاکَ اللهُ عَنِّی خَیّرَ الْجَزاءِ یَابْنَ عَمِّ رَسولِ اللهِ اَوصیِکَ اَوَّلاً اَن تَتَزَوَّجَ بَعّدِی بِاِبْنَةِ اُخْتِی اَمَامََةَ فَاِنَّها تَکونُ لِوَلِدِی مِثْلِی فَاِنَّ الرَّجالَ لابُدَّ لَهُمْ مِنَ النِّساءِ؛[۵] ای پسر عموی پیامبر! خداوند تو را پاداش نیکو دهد! اولین وصیت من به تو این است که چون مردان به زنان نیاز دارند. پس از من با دختر خواهرم امامه ازدواج کن؛ زیرا او همانند من با فرزندانم مهربان است.[۶]
ـ
۴. آنان را آگاه مساز!
حضرت زهرا(س) در تداوم مبارزات منفی علیه کودتاگران سقیفه، به امام علی(ع) وصیت کرد:

اِنِّی اُوصیِکَ اَنْ لایَلِیَ غُسْلِی وَ کَفَنِی سِواکَ وَ اِذا اَنَا مِتُّ فَادْفِنِّی لَیْلاً وَ لا تُؤذِّنَّنَ بِی اَحَداً، وَ لا تُؤذِنَنَّ بِی اَبَابَکْرِ وَ عُمَرَ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ رَسولِ اللهِ(ص) اَنْ لا یُصَلِّیَ عَلَیَّ اَبُوبَکْرٍ وَ لا عُمَرُ؛[۷]

همانا من تو را وصیت می‌کنم که غسل و کفن کردن مرا کسی غیر از تو انجام ندهد و وقتی وفات کردم، مرا شب دفن کن و هیچ کس را خبر نکن و ابوبکر و عمر را نیز مطّلع نساز و تو را سوگند می‌دهم به حق رسول خدا(ص) که ابوبکر و عمر بر جنازه من نماز نخوانند.[۸]

امام صادق(ع) نقل فرمود که حضرت زهرا(س) در لحظه‌های آخر زندگی خطاب به علی(ع) فرمود:

اِذا تَوَفَّیْتُ لا تُعْلِمْ اِلاّ اُمَّ سَلَمَةَ وَ اُمَّ اُیْمَنَ وَ فِضَّةَ وَ مِنَ الرِّجالِ اَبْنَیَّ وَ الْعَبّاسَ وَ سَلْمانَ وَ عَمّاراً وَ المِقْدادُ وَ اَبّاذَرَ وَ حُذَیْفَةَ وَ لا تُدْفِنِّی اِلاّ لَیْلاً وَ لا تُعْلِمْ قَبْرِی اَحَداً؛[۹] وقتی وفات کردم به هیچ کس اطلاع نده، جز اینکه از زنان به امّ سلمه و امّ ایمن و فضّه، و از مردان به دو فرزندم حسن و حسین(ع) و عبّاس و سلمان و عمّار و مقدار و اباذر و حذیفه خبر ده. مرا دفن نکن، مگر در شب و قبر مرا به هیچ کس اطلاع نده تا مخفی بماند.[۱۰]

حضرت زهرا(س) به اسماء بنت عمیس فرمود:

یا اَسْماءُ اِذا مِتُّ فَاغْسِلْینِی اَنْتِ وَ عَلِیُّ بْنُ اَبِی‌طالِبٍ(ع) وَ لا تُدْخِلِْی عَلَیَّ اَحَداً؛[۱۱] ای اسماء، وقتی من از دنیا رفتم، تو و علی(ع) مرا غسل دهید و هیچ کس را در کنار جنازه من راه ندهید.[۱۲]
ـ
۵. دشمن من و رسول خدا را آگاه مکن!
همچنین آن حضرت خطاب به امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود:

اُوصِیکَ اَنْ لایَشْهَدَ اَحَدٌ جِِنازَتِی مِنْ هؤلاءِ الَّذینَ ظَلَمونِی وَ اَخَذوا حَقِّی فَاِنَّهُمْ عَدُوِّی وَ عَدُوُّ رَسولِ اللهِ وَ لا تَتْرُکْ اَنْ یُصَلِّیَ عَلَیَّ اَحَدٌ مِنْهُمْ وَ لا مِنْ اَتْباعِهِمْ وَ ادْفِنِّی فِی الَّیْلِ اِذا هَدَأت الْعُیُونُ وَ نَامَتِ الاَبْصارُ؛[۱۳] (ای علی) تو را وصیت می‌کنم هیچ یک از آنان که به من ظلم روا داشتند و حق مرا غصب کردند، نباید در تشییع جنازه من شرکت کنند؛ زیرا آنها دشمنان من و دشمنان رسول خدا هستند و اجازه نده که فردی از آنها و پیروانشان بر من نماز بگزارد. مرا شب دفن کن، آن هنگام که چشم‌ها آرام گرفته و دیده‌ها به خواب فرو رفته باشند.[۱۴]

ـ

javanenghelabi - hazarat zahra 2
ـ
ج) وصیـت نامه مکتوب
سخنان فاطمه(س) در آخرین لحظات با شوهر مظلوش به پایان رسید. او با ذکر شهادتین برای همیشه چشمان خود را بر روی دنیا بست و به دیار ابدی، نزد پدرش رسول گرامی اسلام شتافت. به اطراف خانه خانه خویش نگاه کرد، چشمش به بسته‌ای افتاد که از همسرش به یادگار مانده بود. آن را باز کرد و دید حضرت فاطمه، چنین وصیت کرده است :

ـ

بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

هذا ما اَوْصَتْ بِهِ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسولِ اللهِ، اَوْصَتْ وَ هِیَ تَشْهَدُ اَنْ لا الهَ اِلاّ اللهُ وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسولُهُ وَ اَنَّ الْجَنَّةَ حَقُّ وَ النّارَ حَقُّ وَ اَنَّ السّاعَةَ آتِیَةٌ لارَیْبَ فیها وَ اَنَّ اللهَ یَبْعَثُ مَنْ فُی الْقبورِ، یا عَلِیُّ اَنَا فاطِمَةُ بَنتُ مُحَمَّدٍ(ص) زَوَّجْنَی اللهُ مَنْکَ لأکونَ لَکَ فِی الدُّنیا وَ الاخِرةِ، اَنْتَ اَوْلی بِی مِنْ غَیْرِی، حَنِّطْنی و غَسِّلْنِی و کَفِّنِّی بِاللَّیلِ وَ صَلِّ عَلَیَّ وَ ادْفِنِّی بِاللَّیْلِ وَ لا تُعْلِمْ اَحَداً وَ اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ و اقْرَءُ عَلی وُلْدِی السَّلامَ اِلی یَومِ الْقِیامَةِ؛[۱۵]

ـ

به نام خداوند بخشنده و مهربان

این وصیّت‌نامه فاطمه دختر رسول خداست و در حالی وصیّت می‌کند که شهادت می‌دهد خدایی جز خدای یگانه نیست و محمّد(ص) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و آتش جهنم حق است و همانا روز قیامت فراخواهد رسید و شکّی در آن نیست و خداوند مردگان را از قبر زنده کرده، وارد محشر می‌فرماید.
ای علی! من فاطمه دختر محمّد هستم. خدا مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو از دیگران بر من سزاوارتری. حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام رسان و شب بر من نماز بگزار و شب مرا دفن کن و به هیچ کس اطّلاع نده. تو را به خدا می‌سپارم و بر فرزندانم تا روز قیامت، سلام و درود می‌فرستم.[۱۶]

۱۲:۵۱۱۵
فروردين

به نقـل از سـازمان هدفمنـدسازی یارانه‌ها، زمان ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از ۲۰ تا آخر فرودین ۹۳ اعلام شد.

ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمنـد یارانه نقدی در سال ۹۳ به طور همزمان از ۲۰ فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می‌شود.

براساس برنامه اعلام شده، ثبـت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز ۲۰ فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت نام یعنی ۲۱ فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز ۲۲ فروردین، عدد «سه» در روز ۲۳ فروردین، عدد «چهار» در روز ۲۴ فروردین، عدد «پنج» در روز ۲۵ فروردین، عدد «شش» در روز ۲۶ فروردین، عدد «هفت» در روز ۲۷ فروردین، عدد «هشت» در روز ۲۸ فروردین و در نهایت عدد «۹» در روز ۲۹ فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای ۳۰ و ۳۱ فـروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی ۱۰ روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده‌اند.

یادآور می شود ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت رفاهی امکـانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

ـ

لینـک مستقیـم سایـت رفاهی برای ثـبت نام (کلیک کنید)   :   http://www.refahi.ir

ـ

۰۰:۰۵۰۷
فروردين

به گزارش پایگاه جـوان انقـلابی ؛ پخش فیلم سینمایی تایتانیک از شبکه نمایش یک روز پس از آن اتفاق افتاد که رهبر معظم انقلاب گلایه ای عمیق را در مسأله فرهنگ مطرح نمودند و نسبت به رخنه‌های فرهنگی هشدار دادند. آنچه در کار شما از همه عجیب تر مینمود، تبلیغ این فیلم به عنوان یک اثر مناسب برای خانواده ایرانی بود. اکنون در اینجا از جناب آقای کرمی مدیر شبکه نمایش که همواره به عنوان مدیران دغدغه مند، اهل معرفت و متواضع شهره بوده‌ و هستند، این تقاضا وجود دارد که برای ناظران فرهنگی و عموم مخاطبانی که نهاد خانواده و ارزشهای اخلاقی دینی برایشان اهمیت دارد، به چند سوال پاسخ بفرمایند:

-    آیا ترفند “برای اولین بار” به هر قیمتی برای جلب مخاطب و ایجاد هیجان در آنتن تحت مدیریت شما، شیوه مناسبی است؟ حتی اگر نافی ارزشهای سازمان متبوع شما باشد؟ آیا شعف مدیران شما برای پخش “برای اولین بار” بسیاری از فیلمهای مملو از ارزشهای امریکایی تکنیک مناسبی برای مقابله با برنامه های تولیدی و جذاب شبکه‌های بیگانه در ایام نوروز است؟ آیا این پخش “برای اولین بار” نفی تمام ارزشهای سازمانی که تا به امروز مانع پخش این چنین فیلمهایی بوده است، نیست؟

ـ

javanenghelabi - taytanicـ

-    آیا گمان می‌کنید مخاطب ایرانی منتظر است تا در ایام نوروز یک فیلم تولید ۱۷ سال پیش را تماشا کند؟ آیا فکر نمیکنید هیجانی که در سایتها و برخی مطبوعات درباره پخش این فیلم بوجود آمده بود، در جهت تمسخر شبکه شما بود؟ آیا کامنتهای مخاطبان و اصل خبرها را در این چند روزه مطالعه فرمودید؟ آیا دیدید که هیچ کس از اسطوره سینمایی تایتانیک بی خبر نبود و همگی تنها منتظر بودند لحظاتی را با تماشای “سانسورهای تلویزیون” با خنده و هیجان سر کنند؟ 

-    آیا این کار شما نبش قبر و زنده کردن یک جسد متعفن سینمایی مرده سرشار از ضد اخلاقها و ضدارزشهای امریکایی نبود؟

-    آیا این کار شما خدشه به اعتبار آنتن جمهوری اسلامی ایران و اسباب تمسخر قرار دادن آن برای بسیاری از مردم، رسانه های داخلی و رسانه های خارجی نبود؟ 

-    آیا شما حاضرید این فیلم را، همین فیلم به قول آنونس خودتان “اصلاح شده” را، با پسر نوجوان و باقی اعضای خانواده خود ببینید؟ آیا شما حاضرید الگوی محمد شما در کنشهای اجتماعی، عاطفی و اخلاقی، شخصیت جک در همین فیلم اصلاح شده شما باشد؟ اگر آری پس دیگر حرفی نیست! و اگر نه پس چرا آن را برای دیگر خانواده¬ها توصیه میکنید؟

-    آیا شما این فیلم را به بخشی از همان فضای فرهنگی که به قول رهبر معظم انقلاب (یک روز پیش در مشهد مقدس) به هر حال آن را تنفس میکنیم تبدیل نکردید؟

-    آیا وقتی رهبر معظم انقلاب از ایستادگی و درونزایی سخن میگویند، پخش امریکایی ترین فیلم تاریخ تا امروز چه به لحاظ کنشهای فردی و فرهنگی و چه به لحاظ بازنمایی نشانه شناختی، تمسخر سخنان ارزشمند ایشان در میان مخاطبانتان نیست؟ 

-    آیا توجیه شما این است که همه یا بسیاری قبلا این فیلم را دیده اند و دیگر تأثیر منفی بر پخش آن مترتب نیست؟ آیا باور ندارید که کسانی که به رسانه ملی خودشان اعتماد دارند و بسیاری از کسانی نیز که رغبتی به آن ندارند، آن را ملاک حق و باطل و ارزش و ضد ارزش میدانند و اگر چیزی از تلویزیون پخش شد برای آنها حکم حلیت صادر میکنند؟ آیا نمیپذیرید که وقتی تلویزیون عشق خودبرآمده و بی ریشه دختر و پسر که در تعارض با خانواده است را به رسمیت میشناسد و به آن تقدس میبخشد، دیگر حریمها و بکارتهای ذهنی برای بسیاری از مخاطبان از میان میرود و قبحها ریخته می¬شود؟ 

-    آیا میدانید یا نمیدانید که با این کار به بسیاری از ضد ارزشهای نهادینه شده مهر تأیید میزنید و آنها را در ذهن و روان مخاطب تثبیت میکنید؟ منظورم مخاطبانی که فیلم را بر آنتن شما دیدند نیست. منظورم مخاطبانی است که دست کم خبر آن را شنیده اند. از این پس گفته نمیشود “بابا تایتانیک هم از تلویزیون پخش شد”؟ آیا میدانید معنای این تلقی و برداشت اجتماعی از عمل شما چیست؟

ـ

javanenghelabi - namayeshـ

-    آیا گمان نمیکنید تیم و افرادی که به خدمت گرفته اید شاید به دنبال تغییر و ساختارستیزی ملاکهای ارزشمند و اخلاقی پخش در سازمان باشند؟ آیا دقت دارید این تیم همان کسانی هستند که سالها پیش با پخش فیلمهایی همچون ارباب حلقه ها ملاکهای سنتی سازمان را زیر پا گذاشتند؟ آیا دقت دارید این تیم همان کسانی هستند که با پخش تغییر یافته و سانسور شده یک اسطوره کلاسیک یونانی و کاملا شناخته شده در فیلم تراوا با وجهه و اعتبار رسانه ملی بازی کردند و همان زمان نیز از سوی مطبوعات مورد تمسخر قرار گرفتند که چه اصراری هست یک اسطوره شناخته شده یونانی را سانسور کنیم و داستانش را تغییر دهیم تا قابل پخش باشد؟

-    آیا گمان نمیکنید این افراد به دنبال و درآرزوی آن هستند که تا آنجا شاخصهای فرهنگی جمهوری اسلامی را زیر پا بگذارند که فیلم “خواننده” کیت وینسلت و فیلم “جاده انقلابی” لئوناردو دکاپریو را هم بتوانند از رسانه ملی پخش کنند؟ پخش فیلم¬ها به خودی خود برای مردم فهیم ما تأثیرگذار نیست و آنها همواره فاصله خود را از ضد فرهنگها حفظ میکنند ولی آیا توجه دارید که پخش این فیلمها از رسانه جمهوری اسلامی به معنای عدول و عقب نشینی از شاخصهای فرهنگی است و همه مخاطبان در خودآگاه و ناخودآگاه خود میپذیرند که جمهوری اسلامی از مواضع فرهنگی اش عدول کرده است؟ آیا گمان نمیکنید کسانی که به خدمت گرفته اید شاید آگاهانه در پی همین هدف باشند؟ اگر نه لطفا بفرمایید پخش این فیلم چه خاصیت و اثر دیگری را به همراه داشته است؟ 

-    جناب آقای کرمی آیا شما شخصاً نسخه اصلاح شده را تماشا کردید؟ آیا دیدید که چگونه “عشق به سبک امریکایی” به مخاطب عرضه شد؟ آن هم از تریبون جمهوری اسلامی ایران؟ آیا اساساٌ میدانید تایتانیک اسطوره عشق امریکایی است و حالا این اسطوره مورد تأیید رسانه ملی جمهوری اسلامی قرار گرفته است؟ آیا میتوانیم این کار را در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ارزیابی کنیم؟ آیا به نظر شما یقه زدن نرم افزاری یا سانسور سکانسهای برهنگی، ماهیت این اسطوره امریکایی را تغییر داده است؟ آیا شما فیلم را دیدید که بدانید چگونه عشق بی ریشه دخترک، مقدس و مصلحت اندیشی خانواده او، منفعت طلبانه ترسیم شده بود؟ آیا دیدید که چگونه تأیید کردیم عشق بی ریشه میتواند و باید ملاک تقابل با خانواده قرار گیرد؟ از به تصویر کشیدن عمل شنیع شرطبندی که تا پایان فیلم بر زیبایی آن تأکید میشود صرف نظر میکنم و تنها میپرسم آیا این سبک از عشق ورزی که ذاتاً امریکایی است و حتی غربی به معنای تاریخی آن هم نیست، مورد تأیید شماست؟ 

-    در جداولی که ماهانه برای گزارش عملکرد مثبت فرهنگی تان برای رئیس سازمان ارسال میکنید و در آن سهم درصدی هر فیلم را از دین و اخلاق و امید و آگـاهی مشخص میفرمایید این فیلم در کجا قرار می گیرد؟

-    جناب آقای کرمی شما مرد دغدغه مند و صالحی هستید و اگر جز این بود پرسشگری از شما چه فایده ای داشت؟ آیا بهتر نیست در روند مدیریت شبکه تجدید نظر بفرمایید؟ آیا کسانی که چندی پیش فیلم فراموش شده هری پاتر را با دوبله بسیار رقت انگیز از شبکه شما پخش کردند همان کسانی نیستند که این فیلم را به شما توصیه کرده اند؟ آیا این دو فیلم دقیقاً یک اثر یعنی “تسلیم شدن رسانه جمهوری اسلامی در مقابل هجمه جبهه فرهنگی بیگانه” را درمیان مخاطبان دوست و دشمن شما القاء نمیکند؟ آیا نمیپذیرید که کسانی که برای پخش اینگونه فیلمها از سیمای جمهوری اسلامی ایران در مجموعه شما له له میزنند اگر دستشان برسد برنامه اسکار را نیز زنده همانند جشنواره فجر از شبکه شما پخش خواهند کرد؟ پخش اسکار نیز مسأله خاصی نیست و مخاطبان داخلی دنبال کننده به هر نحو آن را هم میبینند؛ مسأله این است که رسانه عزیز جمهوری اسلامی ایران چه چیزی را تأیید میکند؟ چرا توجه نداریم که برنامه¬ای وجود دارد تا این دژ فرهنگی انقلاب اسلامی، غرفه به غرفه فتح شود و از ارزشهای متعالی اش عدول کند؟ آیا بهتر نیست اندکی بیشتر بیاندیشید؟

۱۸:۰۲۰۶
فروردين

بسم الله الرحمــن الرحیــم

جناب آقـای منتظری

  با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید.